TikTok uvodi promene u skladu sa EU regulativama: Šta to znači za korisnike?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Jedna od značajnih promena odnosi se na mlađe korisnike. Na TikTok platformi, korisnici starosti između 13 i 17 godina neće biti automatski ciljani personalizovanim oglasima na osnovu njihove onlajn aktivnosti

Foto: Tanjug/AP

U cilju potpunog usklađivanja sa Zakonom o digitalnim uslugama (DSA) Evropske unije, popularna društvena mreža TikTok uvodi značajne promene za svoje korisnike u Evropi. Korisnici će sada imati mogućnost da isključe personalizovani algoritam za "For You" i "Live" sekcije, a umesto sadržaja prilagođenog njihovim ličnim interesima, biće im prikazivani popularni videozapisi iz njihovog regiona i širom sveta.

Promene se odnose na pravila DSA koja zahtevaju od velikih platformi za onlajn sadržaj da omoguće korisnicima da se odjave od personalizovanog sadržaja. TikTok-ova pretraga će stoga prikazivati sadržaj koji je popularan u regionu korisnika, a videozapisi u sekcijama "Following" i "Friends" će biti prikazani hronološki kada se izabere ne-personalizovani prikaz.

Jedna od značajnih promena odnosi se na mlađe korisnike. Na TikTok platformi, korisnici starosti između 13 i 17 godina neće biti automatski ciljani personalizovanim oglasima na osnovu njihove onlajn aktivnosti.

TikTok je samo jedan od 19 tehnoloških giganta koji su obavezni da se pridržavaju DSA pravila. Ostale platforme poput YouTube-a, Instagram-a i Twitter-a (koji menja ime u X) takođe će verovatno praviti slične promene. TikTok je naveo da se intenzivno radi na ispunjavanju zahteva DSA, čiji rok za ispunjenje ističe 28. avgusta.

(Telegraf.rs)