Kontroverze u kompaniji Meta: Da li će WhatsApp uskoro imati reklame?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Kompanija WhatsApp razmišlja o prikazivanju reklama unutar aplikacije, dok su interne debate fokusirane na potencijalno udaljavanje korisnika zbog ove prakse. Takođe se razmatra i opcija za iskustvo bez reklama putem pretplate

Foto: Tanjug/AP

WhatsApp navodno razmatra mogućnost uvođenja reklama u aplikaciju. Ovo razmatranje dolazi u trenucima kada Meta, matična kompanija WhatsAppa, intenzivno razmišlja o povećanju prihoda od oglašavanja.

Unutar kompanije Meta vode se rasprave o prikazivanju reklama na listi konverzacija korisnika WhatsAppa, ali konačna odluka još nije doneta, prema izvorima upućenim u ovu temu. Diskusija o ovakvoj promeni izazvala je veliku zabrinutost unutar kompanije, jer postoji strah da će takav potez izazvati otpor korisnika, kaže osoba bliska tim diskusijama.

Trenutak je vrlo osetljiv za WhatsApp. Iako postoji ogroman potencijal za generisanje prihoda kroz reklame, posebno imajući u vidu veliki broj malih preduzeća koji su aktivni korisnici, postoji i rizik da će takve promene biti doživljene kao invazivne i narušiti korisničko iskustvo.

Interesantno je da pre nego što je Facebook kupio WhatsApp za 19 milijardi dolara 2014. godine, njegov suosnivač Brajan Ekton je imao zanimljivu mantru kompanije - "Bez reklama! Nema igara! Bez trikova!".

Osim uvođenja reklama, postoji i mogućnost uvođenja pretplatničkog modela koji bi korisnicima omogućio iskustvo bez reklama. Međutim, mnogi unutar kompanije se protive toj opciji, budući da bi to predstavljalo značajan otklon od dosadašnje filozofije besplatnog korisničkog iskustva, piše Financial Times.

Vil Katkart, direktor WhatsAppa, negirao je ove informacije, tvrdeći na društvenoj mreži X da kompanija nema takve planove.

Ovi planovi dolaze u trenutku kada Meta ulazi u sve ozbiljniju konkurenciju u sferi aplikacija za poruke, dok istovremeno nastoji da se pozicionira u rastućem metaverzumu. U tom kontekstu, pitanje je kako će ovakva promena uticati na dugoročnu strategiju i prihode kompanije.

(Telegraf.rs)