WhatsApp najavio novinu koja bi mogla da izazove negodovanje korisnika

Vreme čitanja: oko 1 min.

Razmatrajući istorijat WhatsApp-a i njegov odnos prema reklamama, ovo predstavlja značajnu promenu

Foto: Alex Photo Stock / Shutterstock.com

Nedavno je Vil Kartkart, generalni direktor WhatsApp-a, potvrdio da će ova popularna aplikacija za razmenu poruka uskoro uvesti reklame. Ova izjava dolazi kao iznenađenje, s obzirom na to da je Kartkart prethodno negirao izveštaje o planovima za uvođenje reklama.

U intervjuu za jedan brazilski medij, Kartkart je naglasio da će se reklame pojaviti na određenim mestima unutar aplikacije, kao što su Status stranica i Kanali, a ne u primarnom inboksu korisnika. "Želimo da naši korisnici imaju neometano iskustvo korišćenja inboksa, bez prisustva reklama", rekao je on. Ova strategija sugeriše da WhatsApp želi da reklame uvede na način koji neće preterano narušiti korisničko iskustvo.

Razmatrajući istorijat WhatsApp-a i njegov odnos prema reklamama, ovo predstavlja značajnu promenu. Meta, vlasnik WhatsApp-a, prvobitno je najavila planove za uvođenje reklama na Status stranici još 2018. godine, ali su ti planovi odloženi 2020. zbog negativne reakcije korisnika i stručne javnosti. Čak se i Brajan Akton, jedan od osnivača WhatsApp-a, javno suprotstavio ideji o reklamama, ističući važnost privatnosti korisnika, što je ključni aspekt reputacije WhatsApp-a.

Kartkart nije pružio detalje o tome kada će se tačno reklame pojaviti na platformi, niti je objasnio kako će WhatsApp uskladiti ciljanje reklama sa očuvanjem privatnosti korisnika, imajući u vidu da su poruke na servisu end-to-end enkriptovane. Ovaj balans između prihoda od reklama i privatnosti korisnika predstavlja ključni izazov za WhatsApp u budućnosti.

Dok WhatsApp nastavlja da istražuje ovu novu strategiju, javnost i korisnici sa nestrpljenjem očekuju više informacija, kao i to kako će se ove promene odraziti na njihovo iskustvo korišćenja aplikacije. Važno je napomenuti da će način na koji WhatsApp implementira ove promene biti ključan za očuvanje poverenja i lojalnosti svoje ogromne globalne korisničke baze.

(Telegraf.rs)