YouTube dodaje najgoru vrstu sadržaja na početnu stranu svoje TV aplikacije

Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Hamara / Shutterstock.com

YouTube je najavio velike promene za svoju aplikaciju namenjenu televizorima i konzolama, ali nemojte očekivati revoluciju - umesto toga, dobićete više Shorts videoa i novih "polica" za sadržaj koje će preplaviti vaš ekran.

Prema informacijama koje je prvo otkrio 9to5Google, platforma za striming video sadržaja planira značajan redizajn svoje TV aplikacije koji će se implementirati tokom drugog kvartala 2025. godine. Iako je YouTube prošlog meseca najavio redizajnirani video plejer i druge unapređenja, čini se da je to samo deo mnogo širih promena koje stižu.

Novi redizajn donosi pet različitih "polica" za sadržaj koje će se pojavljivati na početnom ekranu aplikacije. Ove police uključuju "Nastavite vašu pretragu" koja prikazuje vaše tri najpopularnije pretrage, "Slušajte ponovo" koja pokazuje pesme koje ste ranije pretraživali, "Nastupi uživo, remiksi i obrade" koja prikazuje alternativne verzije vaših omiljenih pesama, "Primetime kanali" za pretplatnike i "Od vaših omiljenih kanala" koja pokazuje sadržaj sa kanala koje najčešće gledate.

Shorts na velikom ekranu - niko to nije tražio

Sve ove promene dolaze nakon što je YouTube objavio da je televizija prestigla mobilne uređaje kao primarni način na koji ljudi gledaju YouTube sadržaj u SAD-u. Međutim, najkontroverznije poboljšanje je svakako integracija Shorts sadržaja koji će sada biti istaknutiji na TV aplikaciji.

Shorts, YouTube odgovor na TikTok, biće izdvojen od dugačkih video snimaka kako bi korisnici navodno lakše pristupili ovoj vrsti sadržaja. Pojaviće se u posebnom redu u feed-u "Gledaj dalje" i na posebnoj polici na kartici pretplata. Ovo će verovatno izazvati nezadovoljstvo među korisnicima koji ne vole ovaj format vertikalnih kratkih video snimaka na velikim ekranima.

Pored toga, YouTube proširuje i funkciju ponavljanja sadržaja. Ranije dostupna samo za plejliste, sada ćete moći da ponavljate sav VOD sadržaj. Samo izaberite opciju "Loop" iz podešavanja reprodukcije.

Jedna od zanimljivijih promena je poboljšano iskustvo pregleda. Pregledi u liniji su prošireni na stranice kanala, stranice pretplata i stranice tema. Završeno je i uvođenje imerzivnih pregleda kanala - pozadinskih pregleda preko celog ekrana na zaglavljima kanala.

Kreatori sadržaja će takođe moći da vide novu karticu "Tip uređaja" u Studio Analytics koja pokazuje vreme gledanja sa mobilnih uređaja, računara, televizora i tableta.

Vertikalni video i televizori - kombinacija koja nema smisla

Ako volite da gledate YouTube na većem ekranu, ove promene možda nisu toliko impresivne. Shorts sadržaj na TV ekranima deluje potpuno neprirodno i postavlja se pitanje zašto bismo uopšte gledali vertikalne videoe na horizontalnom ekranu?

S druge strane, promene poput poboljšanih pregleda zvuče korisno i mogu unaprediti korisničko iskustvo. Međutim, činjenica da YouTube forsira format koji je očigledno dizajniran za mobilne telefone na televizorima pokazuje da kompanija možda ne razume šta korisnici zaista žele od TV aplikacije.

Takođe, YouTube najavljuje i više AI funkcionalnosti. Nakon što pretražite neki upit, AI Overviews će odgovoriti na vaš upit i prikazati relevantne klipove u novom karuselu. Ova funkcija će koristiti veštačku inteligenciju da istakne delove videa koji bi mogli biti najkorisniji za vašu pretragu, bez potrebe da gledate ceo video.

Ostaje da se vidi kako će korisnici reagovati na sve ove promene. Redizajnirana aplikacija biće dostupna do kraja juna 2025. godine, prema vremenskom okviru koji je obezbedio Google.

(Telegraf.rs)