Netflix koristi pretplatnike kao fokus grupe za sadržaj koji još nije objavljen

Netflix se okreće tradicionalnim strategijama kada je odabir novih sadržaja u pitanju, pa na scenu stupaju fokus grupe koje se u Holivudu koriste odavno

Foto: Tanjug/AP

Striming gigant originalne filmove i serije prikazuje određenom broju korisnika, kako bi od njih dobio povratne informacije. Odabrani pretplatnici navodno tokom više meseci, uglavnom oko šesti, gledaju različite serije ili filmove, a zatim popunjavaju upitnike u kojima mogu da zapišu ono što im se dopalo, ono što nije, kao i stvari koje bi rado promenili.

Fokus grupe, kako je Variety saznao, aktivne su već gotovo godinu dana, ali trenutno ih čine samo pretplatnici iz Sjedinjenih Američkih Država.

Ovakav način ocenjivanja sadržaja se u filmskom svetu koristi već decenijama, a producentima služi za to da se napravi sadržaj koji će privući najširu publiku. Tako je na primer promenjen kraj filma Terminator 2, a nakon što je fokus grupa ocenila da ne odgovara.

Iako nije jasno šta je podstaklo novi pristup, Netflix se suočava sa sve većim pritiskom rivala koji jure za nagradama i pretplatnika koji ih ponekad prate.

U svakom slučaju, kakvi god da su razlozi, jedno je sigurno - sadržaj koji ćemo gledati na Netflixu će sasvim sigurno biti drugačiji nego do sada. Fokus grupe mogu doneti dobre, ali i loše promene.

(Telegraf.rs)