Korak ispred svih? Ford koristi kvantne računare da pronađe bolji materijal za EV baterije

Upotreba kvantnih kompjutera značajno olakšava proces

Foto: Profimedia/JIRAROJ PRADITCHAROENKUL/Alamy

Kvantni istraživači u Fordu objavili su novu studiju u kojoj objašnjavaju kako su upotrebili kvantni računar da pronađu bolje materijale za bateriju za električno vozilo.

Iako, rezultati ne donose ništa novo u vezi sa litijum-jonskim baterijama,  prikazuju kako jači kvantni kompjuteri mogu da budu upotrebljeni da simuliraju kompleksne hemijske reakcije u budućnosti.

Razvoj materijala koristeći kompjuter predstavlja ogromnu prednost: Naime istraživači ne moraju svaki eksperiment da izvedu u fizičkom obliku i to značajno skraćuje vreme.

Pronalazak boljih materijala takođe znači da bi baterije mogle da budu dogotrajnije, jače i da imaju brže vreme punjenja piše popsci.com.

Tim je želeo da izračuna osnovno stanje energije, ili normalnu atomsku snagu materijala LiCoO2, koji bi mogao potencijalno da počne da se koristi za izradu litijum-jonskih baterija.

To su učinili koristeći algoritam koji se naziva "VQE" (variational quantum eigensolver) za simulaciju modela gasne faze Li2Co2O4 i Co2O4, koja predstavlja punjenje i pražnjenje baterije.

Tim je testirao tri pristupa:

- jednostruki i dvostruki upareni klaster (UCCSD);

- generalizovani singl i dvostruki spojeni klaster (UCCGSD) i

- k-unitarni par spojenih- klaster generalizovani singlovi i parovi (k-UpCCGSD).

Otkrili su da je k-UpCCGSD dao slične rezultate kao UCCSD po nižoj ceni, i da su se rezultati VQE metode slagali sa onima dobijenim korišćenjem klasičnih metoda, kao što su singl i dupli spojeni klaster (CCSD) i interakcija potpune konfiguracije aktivnog prostora (CASCI).

Iako su koristili simulator od 20 kubita, oni sugerišu da je kvantni računar od 400 kubita (koji će uskoro biti dostupan) neophodan za potpuno modeliranje sistema Li2Co2O4 i Co2O4 koji su razmatrali.

Sve je ovo deo pokušaja da Ford postane dominantan na polju proizvodnje električnih vozila.

(Telegraf.rs)