UBEĐIVAČKA MOĆ LAJKA: Da li vam se nešto stvarno sviđa ili je samo popularno?

Kada lajkujete neke sadržaje ili komentare ispod tekstova, radite li to jer je neko pre vas već "odobrio" taj sadržaj kao valjan ili zato što vam se zaista dopada?

ZAŠTO LAJKUJETE SADRŽAJE? Veću verovatnoću da lajkujete neki tekst, muziku ili fotografiju na Internetu ima onaj sadržaj koji je neko pre vas već pozitivno ocenio, bez obzira na kvalitet samog sadržaja.

Kako je objavio američki dnevnik "New York Times", pozivajući se na istraživanje objavljeno u magazinu "Science", pozitivni "nudge" (gurkanje) može da podstakne lavinu odobravanja.  Istraživanje je pokušalo da odgovori na pitanje: Da li je nešto popularno jer je zaista dobro ili samo zbog toga što je popularno?

Reč je o sledećem: ako ljudi imaju tendenciju da mišljenja o popularnim sadržajima formiraju "u stadu", to može da dovede u pitanje  pouzdanost "mudrosti gomile", koja procenjuje sadržaje na sajtovima. Sa druge strane, onima koji se bave marketingom ovo može da da "mig" kako da privuku pozitivnu pažnju ka svojim proizvodima.

Vots kao primer navodi krimi roman "Zov kukavice" Roberta Galbrajta koji se, uprkos pozitivnim kritikama, loše prodavao. Međutim, kada je otkriveno da je Galbrajt pseudonium za Dž. K. Roling, knjiga je odjednom - zbog popularnosti serijala o Hariju Poteru - skočila na Top listi bestselera.

Da li ćete ubuduće obratiti pažnju na to šta lajkujete?

(Telegraf.rs / Izvor: nytimes.com)