Milioni u šoku zbog čuvene fotografije: Opasna zaraza uzela maha i sad pogled na poznati krajolik izaziva tugu

A. N.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Društvene mreže

Jedna od najpoznatijih fotografija u digitalnoj istoriji – pozadina "Bliss" sa Windows XP operativnog sistema – danas više ne izgleda kao nekada. Lokacija iz snova, koja je nekada krasila milione ekrana širom sveta, sada je drastično promenjena, što je izazvalo lavinu reakcija na društvenim mrežama.

Čuvena fotografija "Bliss" (u prevodu "Blaženstvo")  prikazuje valovita brda i vedro plavo nebo Napa doline u Kaliforniji.

Međutim, korisnici društvenih mreža tvrde da je legendarno mesto uništeno tokom 27 godina otkako je fotografija snimljena.

Na Instagramu kruže fotografije polja u Napi kako je izgledalo 1998., 2006., 2020., 2024. i 2025. godine.

Zelena brda koja su krasila pozadine računara miliona ljudi odavno su nestala i zamenjena su vinogradom.

Uprkos raširenom verovanju, fotografija nije bila digitalno obrađena, a njene zapanjujuće boje i oštrina postignute su prirodno uz pomoć srednjeformatne kamere.

Mnogi korisnici društvenih mreža bili su veoma razočarani kada su saznali da više nema zelenih, travnatih brda koje su pamtili.

"Dakle, uništeno je. Sjajno", napisao je jedan nezadovoljni korisnik.

Drugi je dodao: "Pa, ovo je odvratno.“

Još jedan komentar glasio je: "Za deset godina će ovde biti parking."

Fotografiju je snimio fotograf Čarls "Čak" O’Rir dok je vozio pored granice okruga Napa i Sonomi u Kaliforniji. Zaustavio je auto da bi napravio legendarnu fotografiju, primetivši da je jedno polje među vinogradima potpuno prazno.

To se desilo zato što je to polje prethodne godine bilo zaraženo insektom zvanim filoksera, koji uništava vinovu lozu, i bilo je raščišćeno.

Zato fotografija iz 1998. prikazuje prelepe otvorene ravnice, dok kasnije slike prikazuju povratak vinograda nakon što je zaraza prošla.

Nakon što je snimio fotografiju, O’Rir ju je prodao firmi za prodaju fotografija WestLight. Tu firmu je kasnije kupila kompanija Corbis Images, marketinška agencija u vlasništvu osnivača Microsofta, Bila Gejtsa.

Kada je Microsoft 2001. lansirao svoj novi operativni sistem Windows XP, izabrao je "Bucolic Green Hills" (pastoralna zelena brda), kasnije nazvanu "Bliss", kao ključnu sliku za reklamnu kampanju vrednu 200 miliona dolara.

Iako O’Rir nikada nije otkrio koliko je plaćen za prava na "Bliss", rekao je za PC World 2014. godine da je iznos bio "zadovoljavajući".

Takođe je potvrdio da originalna fotografija nije bila digitalno obrađena da bi se poboljšale boje, rekavši: "Sve je bilo tamo. Bili su tu i oblaci, i zelena trava, i plavo nebo."

(Telegraf.rs/Daily mail)