Zašto vredi uložiti vreme i novac u optimizaciju sajta

Kažu da je najbolje mesto da se sakrije mrtvo telo na drugoj stranici Google-a

Foto: Pixabay

Ovde se radi o šali koju SEO experti vole da koriste, a koja možda najpribližnije opisuje značaj rangiranja i optimizacije. Ako imaš proizvod ili uslugu za prodaju, a ona se ne pojavljuje na prvoj stranici Google-a za relevantne upite, to je kao da oni i ne postoje.

Ako imaš proizvod ili uslugu za prodaju na prvoj stranici Google-a, ali u prvim pogodcima u organskoj pretrazi, to je daleko bolje nego da iste proizvod prodaješ u najprometnijem mestu na gradu. Daleko je bolje jer, u ovom slučaju, tim najprometnijim mestom saobraćaju upravo oni koji su tvoji potencijalni klijenti. A ti si im tu pred nosem. I samo je potrebno da kliknu. I nisi agresivan kao Google Adwords.

Ovo bi bilo ukratko opisano zašto je optimizacija sajta neophodna. A sada sledi malo detaljnije objašnjenje. Evo zašto bi trebalo da uložite vreme i novac u optimizaciju vašega sajta.

Veća verodostojnost i autoritet brenda

U stvarnosti, mnogi ljudi veruju prvom rezultatu pretrage koji vide za ključnu reč ili pojam za pretragu kada je ubace u pretraživače poput Googlea. Utisak je da su kompanije koje se na pretraživačima poput Google-a dobro rangiraju ugledne i da su na to mesto došle sa razlogom. Dakle, radeći SEO, vaš veb sajt postaje brend kojem se može verovati.

Vaš veb sajt mora organski da bude na prvoj stranici Google-a

Dokazano je da najveći procenat ljudi nikada ne odlazi sa  prve stranice pretraživača. Razmislite kada ste vi poslednji put prešli na drugu stranicu rezultata pretrage? Sigurni smo da ćete odgovoriti nikada ili jako retko. To znači da ako se vaš veb sajt ne rangira na prvoj stranici Google-a ili na drugim pretraživačima, nedostaje vam potencijalnih klikova i vidljivost vašega brenda. Otuda i ona izreka sa početka teksta.

- Dolaskom na prvu stranicu rezultata pretraživača garantujete sebi kontinuirani tok organskih posetilaca na vašem sajtu.

- Prelaskom na vrh prve stranice, počinjete da uspostavljate brend kao lidera u svom polju.

Kako se bolje pozicionirati? Proces započinje već pri izradi sajta

SEO eksperti znaju da gotovo da ne postoje sajtovi koji nemaju nedostatke u svom sadržaju zbog kojih ne uspevaju da ostvare bolju poziciju na Google-u. Jednom kada se taj sadržaj nadopuni i prilagodi, rezultati su neizbežni. Oni sajtovi koji su dobri jesu oni na kojima rade stručnjaci za optimizaciju, a najbolje varijante su one gde su SEO eksperti bili uključeni u proces još dok traje izrada sajta.

SEO rezultati zahtevaju minimalno održavanje i traju dugoU poređenju sa plaćenim PPC oglašavanjem poput Google Advordsa, efekti SEO-a su dugotrajni i ne prestaju kada se budžet potroši.

Uz dobar sajt i primene kvalitetne SEO tehnike, vaši SEO rezultati će biti dugotrajni.

Naravno, postoji određeni način održavanja kada je u pitanju održavanje SEO-a i održavanje najvišeg ranga na rezultatima pretraživača. Sadržaj treba konstantno ažurirati, a periodično treba raditi i tehničke i SEO ispravke na sajtu.

Međutim, uz redovno SEO održavanje, vaša konkurencija neće moći tek tako da vas prestigne.

Vaši konkurenti možda rade optimizaciju

Sada kada ste shvatili prednosti SEO-a i da je isti izuzetno vredan, treba da znate da su neki od vaših konkurenata već na SEO vozu i u potpunosti ga koriste u svoju korist.

Dakle, ako se vaši konkurenti rangiraju na Google-u, morate to da nadoknadite i da budete sigurni da optimizujete sadržaj veb stranice za ispravne ključne reči. Ako konkurenti ne koriste prednosti SEO-a, iskoristite njihov nedostatak fokusa i iskoristite tu prednost da se visoko kotirate.

Izvor: marketing agencija Web Business Solutions

(Telegraf.rs/PR)