Jan Dede, poznati francuski montažer održao masterklas u Beogradu i poručio "U kadar se treba zaljubiti!"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Dede je učestvovao u izboru za najbolje filmove u kategoriji ,,Divlji film’’ na Leskovačkom internacionalnom festivalu filmske režije

Foto: LIFFE festival

Jan Dede, istaknuti francuski montažer i član žirija u selekciji ,,Divlji film’’ na ovogodišnjem, 16. izdanju festivala LIFFE koji se od 14. do 19. septembra održao u Leskovcu, produžio je svoj boravak u Srbiji i dan nakon zatvaranja festivala u glavnom gradu održao je masterklas.

Dede je učestvovao u izboru za najbolje filmove u kategoriji ,,Divlji film’’ na Leskovačkom internacionalnom festivalu filmske režije, u čijem programu nagrada nosi ime po legendarnom reditelju Dušanu Makavejevu, a upravo on je izabran kao član žirija uz posebnu simboliku, jer je sarađivao sa Makavejevim.

Podsećamo, glavna nagrada Dušan Makavejev u ovoj kategoriji otišla je u ruke američkom reditelju Šonu Prajsu Vilijamsu za režiju filma ,,Slatki istok’’, dok je specijalna nagrada žirija za scenario dodeljena filmu ,,Teheranske priče’’ scenarističko-rediteljskog dvojca Alireza Khatami i Ali Asgari iz Irana. Specijalna pohvala dodeljena je filmu ,,Lice meduze’’ rediteljke Melise Libental iz Argentine.

Poznati montažer održao je masterklas pred punom salom MTS dvorane u Beogradu svim zainteresovanim filmskim radnicima i entuzijastima- rediteljima, montažerima i studentima. Masterklas u organizaciji LIFFE festivala i Udruženja filmskih montažera Srbije trajao je dva i po sata, a moderator je bio jedan od naših najuspešnijih montažera Dragan von Petrović, koji je rodom iz Leskovca.

Govorilo se o počecima i ranim radovima Dedea, kao i mnogim uspesima koje je imao tokom sjajne pedesetogodišnje karijere. Montirao je filmove koji su osvajali prestižne nagrade: za film ,,Američka noć’’ dobio je Oskara, a za film ,,Pod suncem Satane’’ Zlatnu palmu na Kanskom festivalu.

,,Mislim da se pri montaži treba zaljubiti u jedan kadar i na osnovu njega i oko njega formirati sve ostale sekvence. Baš taj kadar treba da bude u fokusu, on zapravo i jeste film i sve ostalo se gradi oko njega’’, rekao je.

Foto: LIFFE festival

Bilo je reči i o njegovim razmišljanjima o filmu, o procesu rada sa različitim rediteljima i načinima na koje se povezuje sa filmom koji stvara.

,,Obožavam nesavršenosti’’, zaključio je vrlo pasionirano, ali zatim i istakao da se toga reditelji plaše.

Za sam kraj, Dedeu je uručena počasna nagrada Udruženja filmskih montažera Srbije.

(Teleg