Putovanja više neće biti ista: Kako će uopšte izgledati posete turističkim atrakcijama?

Da li će visoki higijesnki standardi, koji su u većini zemalja predviđeni, imati uticaja i na kvalitet putovanja?

Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Shutterstock

Da li će turistička putovanja dobiti sasvim novu dimenziju primenom pravila, koja su doneta usled pandemije korona virusa? Novi sanitarni protokoli u sektoru turizma će sigurno uticati i na mir putnika.

Sve više zemalja širom sveta postepeno ublažavaju mere, koje su važile usled pandemije. Neke najavljuju da će već u narednim sedmicama biti u prilici da prime turiste. Ipak, postoje određena ograničenja i obaveze koje će, po svoj prilici turisti biti u obavezi da ispoštuju.

Cilj primene svih mera jeste zaštita kako gostiju, tako i domaćina. I to je sasvim opravdano. Ali se svakako postavlja pitanje kako će to uticati na putnike i da li će visoki higijesnki standardi, koji su u većini zemalja predviđeni, imati uticaja i na kvalitet putovanja?

Brojni hotelski lanci, ali i avio kompanije iz celog sveta su ipak skeptični.

Nove mere podrazumevaju korišćenje elektrostatičkih rasprskivača, kao na primer u hotelima iz lanca Marriott. U pojedinim hotelima u Aziji će biti uvedeni i roboti u upotrebu, koji će dostavljati obroke gostima. Želeći da ispoštuje maksimalno sve propisane mere, lanac hotela Hilton je najavio da će ostvariti saradnju sa čuvenom klinikom Mejo, kako bi kreirao vlastitu strategiju u zaštiti od korona virusa i poboljšao higijenske standarde.

U isto vreme, mnoge agencije, ali i objekti koje posećuju brojni turisti iz celog sveta imaju obavezu da pojačaju higijenske mere.

Poseta turističkim atrakcijama uz odgovarajuću dokumentaciju

Jasno je definisano koje bi mere trebalo da budu sprovedene prilikom ulaska u hotele i restorane, odnosno ako se neko odluči da krene na krstarenje, na primer. Međutim, još uvek nije precizno određeno koje obaveze bi morale da budu ispunjene, prilikom posete nekoj od mnogih svetski poznatih atrakcija.

Nakon što je, usled pandemije korona virusa otpušten, jer nije postojala potreba za njegovim radnim mestom, iskusni turistički radnik, Džon Pil je pokrenuo kompaniju, koja bi trebalo da olakša turističke posete atraktivnim lokalitetima. Kancelarije kompanije SanSee Systems se nalaze u Evropi, Severnoj Americi i Aziji. Cilj osnivanja je implementacija specijalnog alata, koji je namenjen skriningu javnog zdravlja, kako bi bilo olakšano zainteresovanim turistima da obilaze i dalje mnoge atrakcije.

- Trenutno postoji velika potražnja za iskustvima potrošača, ali su i putnici vidno zabrinuti za sigurnost, izjavio je Pil za Skift. Davanjem standardizovanog seta sertifikata, gosti koji vide da je SanSee okarakterisao to mesto kao bezbedno ili online ili direktno na lokalitetu, unapred znaju da je u pitanju lokacija koja je okarakterisana kao bezbedna, te da se na tom lokalitetu preduzimaju sve potrebne bezbednosne mere, čime će i oni biti sigurni prilikom posete, dodao je on.

Kako to sve treba da izgleda u praksi?

Foto: Tanjug/AP

Zahvaljujući angažovanju brojnih eminentnih stručnjaka iz različitih branši, kompanija je uspela da razvije sveobuhvatan upitnik, koji je zasnovan na trenutno dostupnim informacijama o širenju korona virusa.

Oko 100 pitanja je podeljeno u nekoliko skupina, a u zavisnosti od toga koje odgovore daju ispitanici, će zavisiti i na koju grupu pitanja će zatim biti usmereni. Obično je dovoljno oko pola sata za proces evaluacije, a neophodno je i da bude dodato par fotografija tokom ispitivanja.

Tako će atrakcije, koje na osnovu tog upitnika budu procenjene kao bezbedne, steći svojevrstan higijenski štit. Istovremeno će SanSee nastojati da poboljša kvalitet svake atrakcije u smislu higijene, te će nastaviti praćenje, kako bi bilo utvrđeno da li su izvršene preporučene izmene.

Za sada je planirano da se na svaka tri meseca vrše revizije, a kako bi bilo utvrđeno da li je klijent eventualno uveo neke promene ili ne. Takođe je predviđeno i da se vrše provere na druge načine, a najpre uz angažovanje tajnih kupaca.

Sa ciljem dobre poslovne saradnje, kompanija će od klijenata tražiti da dobrovoljno šalju izveštaje, primarno u slučaju da nešto drastično promene u higijenskom smislu.

Ipak, iako u potpunosti zastupa ovu ideju kao odličnu, koja bi trebalo da pomogne svima, Pil je bio iskren i u razgovoru za Skift je priznao da ne može biti definisana standardna cena usluga, koja bi bila primenljiva na sve atrakcije.

- Za određene atrakcije, poput muzeja, u kojima mnoge eksponate ne smeju da dodiruju posetioci, može biti dovoljno samo dezinfikovanje površina koje su dostupne posetiocima, ali drugi objekti mogu zahtevati i drugačije mere zaštite.

(A.B./Telegraf.rs)