Novak magnet za sponzore

Prvi reket sveta zauzeo sedmo mesto na listi najvećih marketinških potencijala u svetu sporta

Najbolji teniser sveta Novak Đoković našao se na sedmom mestu liste sportista s najvećim marketinškim potencijalom, koju tradicionalno objavljuje sajt "SportPromedia". Kriterijumi po kome se određuje redosled na listi su uticaj na globalno i lokalno tržište, starost sportiste, harizma i, što je najvažnije - koliko je isplativo dugoročno ulaganje u njih.

Upravo zbog ovog poslednjeg razloga, s liste su posle nekoliko godina ispala imena kao što su Rodžer Federer, Serena Vilijams ili Dejvid Bekam, za koje je procenjeno da su prošli „zenit“. Primetno je i da neki koji su ostali na listi, poput Kobija Brajanta, polako ali sigurno klize s nje.

Prošle godine Novak je izostao s liste jer je procenjeno da se „ni po čemu ne izdvaja od ostalih sportista“, ali veliki sportski uspesi i rast popularnosti u poslednjih 12 meseci promenili su sliku o srpskom asu.

Nagrada "Laureus", pozicija Unicefovog ambasadora, ogromna popularnost u Srbiji, ali i u regionu, uticali su u velikoj meri na to.

Proizvođač luksuznih satova "Odmar Pige" i "Mercedes" prvi su od velikih svetskih brendova koji su prepoznali marketinški potencijal našeg asa i potpisali s njim unosne ugovore. Novak je juče opremu "Serđo Takini" zamenio japanskim "Junikurom".

„Nema sumnje da je Novak legenda u izgradnji, koga čekaju još brojni trofeji i nebrojeni milioni dolara do kraja karijere“ navodi se u zaključku "Sportpromedije".

Najveći marketinški potencijal ima brazilski fudbalski as Nejmar, ispred britanskog golfera Rorija Mekilroja na drugom i Lea Mesija na trećem mestu.

Osim ove trojice, ispred Novaka su i Jusain Bolt, Kristijano Ronaldo i košarkaš LA Klipersa Blejk Grifin, a Top10 upotpunjuju Sebastijan Vetel, kvoterbek Njujork Džetsa Tim Tibou i tajvanski golfer Jani Ceng.