Uspeh za poznatog srpskog automobilistu u Holandiji: Miljković stigao do pehara u Zandvortu

On je bio drugi u tzv. "čelindžer" grupi

Foto: GREGORY LENORMAND / AFP / Profimedia

Srpski automobilista, Nikola Miljković, koji ove godine uspešno nastupa u Reni klio kupu Evropa, ostvario je zapažene rezultate u dve trke proteklog vikenda u Holandiji. U konkurenciji čak 38 vozača, naš poznati takmičar zauzeo je 12. poziciju na prvoj trci odnosno 9. poziciju na drugoj. U "čelindžer" grupi Miljković u obe trke bio drugi, tako da se ekipa Tempo Racing team u Beograd vratila sa peharima.

Nikola Miljković, naš poznati automobilista i najmlađi šampion Evrope na brdskim stazama (2016), ove sezone nastavlja sa uspešnim nastupima u Reno klio kupu Evropa. Čak 28 sati vožnje i izuzetno naporan put od 2.000 kilometara do staze Zandvort u Holandiji, koja je od prošle godine vraćena u kalendar Formule 1, kao da je dalo krila ekipi Tempo Racing team, da pokaže i dokaže kako Srbija ima predstavnika, koji može rame uz rame da se bori sa najuspešnijim vozačima u ovom izuzetno konkurentnom takmičenju.

Već na treninzima, Miljković je bio veoma dobar – prvi je završio sa 12. najboljom vremenom, drugi je imao 10. vreme. Usledile su kvalifikacije, gde je naš as bio još ubedljiviji, tako da je prvu trku startovao sa osme pozicije, ali je sa oštećenim automobilom nije mogao bolje od 12. mesta na kraju.

- Nedostajalo je možda malo sreće i malo više mog strpljenja u prvoj trci, jer sam suviše forsirao na početku, a sve kako mi grupa od tri vozača na čelu ne bi pobegla. Hteo sam i što pre da rešim Čeha Pekara, pa mi je usled kontakta sa njim stradao nosač branika i došlo je do oštećenja trapa, zbog čega sam lagano gubio tempo i sa pete pozicije skliznuo do 12 - kaže Miljković.

U drugu trku, koju je startovao sa devete pozicije, Miljković je ušao hladnije glave. Bilo je i u njoj dosta duela i obilaženja, ali je Beograđanin, poučen iskustvom iz prethodne trke, pristupio sa većom dozom opreza. I pored toga je u prvom krugu uspeo da pretekne dvojicu vozača, a tokom trke koju je završio na devetoj poziciji, vodio je bitku i sa vodećim vozačem u šampionatu, Nikolasom Milanom.

- Prvi put sam vozio na Zandvortu. Ovo je tehnički jedna od zahtevnijih staza koje sam video i provozao, veliki su nagibi u krivinama i zaista je teško proceniti kuda ići i koja je idealna putanja. Ako se bukvalno pola metra promaši putanja, gubi se mnogo brzine na pravcu. Izuzetno sam zadovoljan učinjenim u Holandiji, kruga u krug sam imao dobra vremena i pokazalo se da mogu i sa najbržima da se borim. Recimo, moj najbolje vreme u trci je bilo drugo vreme u kvalifikacijama. Šampionat je izuzetno jak i prezadovoljan sam konkurencijom, kao i kompletnom organizacijom. Za sledeću trku na Hungaroringu biće potrebno malo više sredstava i intenzivniji treninzi, a siguran sam da možemo da se borimo za podijum odnosno prva tri mesta. Samo treba sve kockice da se slože - zaključuje Milljković.

Nikola trenutno deli sedmu i osmu poziciju u generalnom plasmanu u evropskoj konkurenciji, a cilj mu je da već nakon naredne trke na Hungaroringu uđe u prvih pet. Miljković, kome je ovo šesta trka u Reno klio kupu Evropa bori se za plasman i u tzv. „Čelindžer“ grupi gde je bio drugi u obe trke.

Kriterijum za bodovanje u Čelindžer grupi, u kojoj trenutno zauztima četvrtu poziciju, jeste do 26 godina starosti odnosno do 10 nastupa u Reno klio kupu Evropa.

Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu

(Telegraf.rs)