Frka u Holandiji zbog sponzorstva sa seks kompanijom: Fudbalski savez stopirao ugovor sa prvoligašem

Kladionice mogu, ali seks reklame ne dolaze u obzir

Printskrin: Youtube/ PI ALFA, Foto: Shutterstock

Holandski prvoligaš Emen ostao je uskraćen za vredno sponzorstvo jer je Fudbalski savez te zemlje stopirao poslovnu saradnju između tog kluba i kompanije koja se bavi proizvodnjom seksi igračaka "EasyToys" iz Vendama.

Fudbalski savez Holandije je čak izdao saopštenje povodom ove situacije kako bi pojasnio zbog čega je zabranio da pomenuta firma postane sponzor Emena.

- Prema njihovom tumačenju (FS Holandije, prim. aut.), ovaj sponzorski ugovor je u suprotnosti sa dobrim ukusom i nepristojan je, čime Savez zapravo želi da kaže da smo mi kao klub postupili nepristojno - priča sa mnogo gorčine predsednik Emena Ronald Lubers za "RTV Drenthe".

Najžalije mu je novca, kaže Lubers.

- Naravno da je u igri bio veliki novac i veoma sam razočaran kad se desi da propadne dogovor sa glavnim sponzorom, ali iskren da budem, više sam ljut zbog argumenata koje je izneo Fudbalski savez. Prema zajedničkom ugovoru koji postoji, dozvoljena je saradnja sa seks industrijom. Mi pričamo o kompaniji koja proizvodi i distribuira seksualne igračke privatnim licima na kućnu adresu u Holandiji i inostranstvu - dodaje Lubers.

Dok iz Emena grme na odluku Saveza, jer su očito ostali bez važnog priliva novca u doba pandemije, iz Saveza su dosledni u stavu da takva vrsta saradnje i sponzorstva jednostavno nije prikladna. Prema navodima u saopštenju Saveza, svi klubovi, uključujući i Emen, saglasili su se sa regulativama, statutom i odlukama pod koje potpada i zabrana sponzorstva sa kompanijama iz seks industrije.

- Iako će biti različitih tumačenja ovog slučaja, bord FS Holandije je pri stavu da nije prikladno da reklama seks kompanije bude prisutna na dresovima nekog tima - kaže se u saopštenju FS Holandije.

Dalje, iz Saveza kažu da fudbalske utakmice gledaju maloletne osobe kao i najstariji građani, a iz Emena su i na taj argument poslali kontra stav. Kako kažu, reklama seksi šopa ne bi stajala na dresovima mlađih kategorija kluba.

Lubers je i postavio pitanje zbog čega kladionica može biti sponzor kluba, naprimer Fejenorda (Toto), a to ne može da bude seksi šop.

- Kockanje može da odvede u zavisnost, dalje i u mnogo ozbiljnije probleme. Na krjau krajeva, mi smo imali odobrenje od komiteta za reklame. Još nekoliko vodećih marketinških agencija nisu videle ništa sporno u ovom sponzorstvu - kaže Lubers.

Zanimljivo, FS Holandije odobrava reklamiranje seksi šopova i firmi iz seks industrije na stadionima i bilbordima na samom fudbalskom objektu, ali ne i na dresovima, što je najspornije u ovom slučaju.

Razočarani su i predstavnici firme "EasyToys" zbog toga što je propala odlična poslovna prilika. Najviše ih boli to što, kako kažu, niko iz Fudbalskog saveza Holandije nije želeo da razgovara sa njima.

- Imam dovoljno argumenata da pokažem ljudima u Savezu da bi ugovor o sponzorstvu bio u najboljem mogućem duhu. Posedujem i zdravstvenu kompaniju, gde mnogo ljudi vredno radi. Zaista sam želeo da uradim nešto veliko za klub za koji navijam. Ja sam rođen u Emenu - razočarano je konstatovao prvi čovek firme "EasyToys" Erik Idema.

(Telegraf.rs)