Stopiran uvoz polovnjaka u Srbiju?

Problem s pregledima vozila imaju i špediteri širom Srbije, a u poslednjih nedelju dana više od 500 automobila čeka kontrolu u Beogradu

Za samo nedelju dana od početka primene novog Pravilnika o uvozu polovnih automobila, došlo je do potpune blokade uvoza, odnosno carinjenja polovnjaka.

Tako makar tvrde špediteri i navode da više hiljada vozila u celoj Srbiji još uvek čeka uverenje o tehničkom ispitivanju, piše "Alo".

- Bez uverenja o ispitivanju vozila, ne možemo dalje u proces carinjenja, a situacija na terenu je takva da se jedno vozilo pregleda više od sat vremena. Iako u Ageniciji za bezbednost saobraćaja tvrde da imamo mogućnost da kontrolisanje vozila uradimo u šest institucija i na 166 ispitnih mesta, evo, konkretno u Subotici se to svelo samo na Auto-moto savez Srbije (AMSS) i prinuđeni smo da preglede radimo na tom mestu. Kakav je haos u pitanju, najbolje vam govori podatak da u zemlju svakodnevno uđe na desetine šlepera, a da svaki šleper nosi 10 automobila. Samo za ovih nedelju dana stvorio se ogroman čep od nekoliko hiljada vozila širom Srbije koja čekaju na uverenje o kontrolisanju automobila - rezigniran je Dragan Teodosijević, jedan od subotičkih špeditera.

On dodaje da je dodatni problem taj što špediteri moraju vozila u roku od 72 sata od ulaska u zemlju smestiti u magacin carinarnica.

- Magacini su prepunjeni, faktički više nemamo mesta za naša vozila, pa smo automatski u prekršaju. Ovo je strašno. Ne mogu da verujem da su dozvolili da novi pravlinik stupi na snagu, a da pritom ne obezbede uslove tehničke uslove na terenu, da se taj pravilnik i sprovodi. Na ovaj način su nas onemogućili da radimo, i čini mi se da je ovo smišljeno namerno, kako bi se u potpunosti blokirao uvoz polovnjaka - navodi Teodosijević.

Problem sa pregledima vozila imaju i špediteri širom Srbije, a kako navode njegove kolege u Beogradu, u poslednjih nedelju dana više od 500 automobila čeka kontrolu u glavnom gradu.

Preglede vrše: Centar motornih vozila AMSS, Mašinski fakultet Niš, Mašinski fakultet Beograd, Centar za motore i vozila Vinča, Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu i Fakultet inženjerskih nauka u Kragujevcu.

(Telegraf.rs)