Crnogorci obožavaju Đokovića, Samsung telefone, Madonu i Real Madrid

Crnogorski građani i građanke pitani su u istraživanju šta bi oni kupovali i šta bi koristili da im pri tome novac nije apsolutno nikakav problem, i da pri odluci o kupovini i konzumaciji vode računa isključivo o kvalitetu

Kada bi prosečni građanin Crne Gore imao neograničeno novca na raspolaganju i ukoliko bi pri kupovini isključivo odlučivao na osnovu kvaliteta, koristio bi Samsung mobilni telefon i HP prenosni računar, išao bi na koncerte Roling Stounsa, Madone ili Sergeja Ćetkovića, i najradije bi gledao utakmice u kojima igra Real Madrid.

Ovo su rezultati prvog crnogorskog QUDAL - QUality meDAL - DEEPMA istraživanja koje je u martu ove godine sprovela švajcarska organizacija ICERTIAS - International Certification Association GmbH sa sedištem u Cirihu putem veb ankete na uzorku od 1.200 crnogorskih građana, korisnika interneta starijih od 15 godina.

Celokupno istraživanje obuhvatilo je više od stotinu komercijalnih i nekomercijalnih kategorija. Kako naglašavaju u ICERTIAS-u, istraživanjima QUDAL - QUality meDAL želi se da se popularizuje kvalitet i važnost kvaliteta.

- Projektom QUDAL želimo da skrenemo pažnju potrošača da imaju potpuno pravo da žive kvalitetnije i zahtevati na tržištu viši kvalitet za svoj novac. Pravo na kvalitet i kvalitetniji život, posebno je aktuelno danas, u zahtevnom ekonomskom okruženju - zaključuju u švajcarskom ICERTIAS-u.

Crnogorski građani i građanke pitani su u istraživanju šta bi oni kupovali i šta bi koristili da im pri kupovini novac nije apsolutno nikakav problem, i da pri odluci o kupovini i konzumaciji vode računa isključivo o kvalitetu.

Na koji način razmišljaju crnogorski građani kada je reč o vrhunskom kvalitetu, možda najbolje govori kategorija - "Svetski sportista/sportistkinja". Crnogorskim građanima, u QUDAL anketi, postavljeno je za ovu kategoriju pitanje koji je po njima trenutno u svetu apsolutno najkvalitetniji sportista /sportistkinja? Najveći broj anketiranih, na ovako postavljeno pitanje, odgovorio je - Novak Đoković.

Kada su crnogorski građani upitani o tome koji je po njima trenutno apsolutno najkvalitetniji sportski klub u svetu (bez obzira o kojem je sportu reč), najveći broj ispitanika odgovorio je - Real Madrid.

Na pitanje o apsolutno najkvalitetnijoj muzičkoj grupi u svetu, najveći broj crnogorskih ispitanika naveo je Roling Stouns. U kategoriji najkvalitetnijeg muzičkog izvođača odnosno pevača/pevačice u svetu - na prvom mestu smestila se Madona.

Kada je pak reč o kvalitetu osoba, projekata, organizacija i sličnog, crnogorski građani na prvo mesto u kategoriji najkvalitetniji sportista/sportistkinja u Crnoj Gori stavljaju Radmilu Petrović, dok je apsolutni pobednik u kategoriji najkvalitetniji crnogorski sportski klub rukometni klub ŽRK Budućnost.

Kao najkvalitetniju muzičku grupu u Crnoj Gori, najveći broj ispitanika navodi grupu Perper, dok u kategoriji najkvalitetniji pevač/pevačica u Crnoj Gori ponajviše navode Sergeja Ćetkovića.

U komercijalnim kategorijama kao ponuđače apsolutno najvišeg stepena kvaliteta, crnogorski građani navode na primer: Imlek (kategorija: mleko); Nescafé (kategorija instant kafe); Nectar (kategorija voćnih sokova); Knjaz Miloš (kategorija gaziranih voda); Nivea (kategorija krema za lice); HP (prenosni računar); Adidas (sportska obuća); Crnogorska komercijalna banka (banka); Lovćen osiguranje (osiguravajuća kuća), Visa (kreditna kartica) i druge.

Istraživanje QUDAL - QUality meDAL – Montenegro 2014/2015 sprovela je švajcarska kuća ICERTIAS - International Certification Association GmbH na području Republike Crne Gore tokom marta 2014, putem veb ankete metodom CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness).

Cilj projekta QUDAL je skretanje pažnje javnosti na važnost kvaliteta u svakodnevnom odabiru i prava građana na vrhunski nivo kvaliteta, kao i omogućiti potrošačima lakše snalaženje i lakši pronalazak najkvalitetnijih proizvoda i usluga na tržištu.

- Projektom istraživanja i nagrađivanja QUDAL - QUality meDAL poručujemo potrošačima da upravo oni, i samo oni imaju pravo odluke šta na tržištu zaista pruža pravi kvalitet. Time želimo poslati snažnu poruku proizvođačima i davaocima usluga da se potrude i ponude građanima viši kvalitet za njihov novac... - kažu iz ove švajcarske kuće.

(Telegraf.rs)