OTKRIVAMO: Evo zašto je jeftinije voziti rent-a-kar od sopstvenog automobila!

Na novom automobilu niže klase, godišnje na amortizaciji, registraciji, osiguranju, servisima i ostalim troškovima godišnje izgubite više od 5.000 evra. Za iste pare možete da iznajmite automobil, a sve bez ikakvih cimanja po servisima i majstorima, tehničkim pregledima i šalterima za registracije

Verovali ili ne - iznajmljivanje rent-a-kar automobila često je jeftinije od vožnje sopstvenog automobila!

Ukoliko ste odlučili da kupite novo vozilo samo da biste se vozili po gradu ili ga koristili u poslovne svrhe, budite spremni da ćete na njemu dobiti samo osećaj da ste ponosni vlasnik četvorotočkaša, ali i da ćete izgubiti toliko koliko ste mogli da date za iznajmljivanje automobila u rent-a-kar agenciji. Telegraf je izveo prostu računicu koja to i objašnjava.

Kao primer uzeli smo automobil koji koristi naša redakcija. Reč je vozilu Volkswagen Polo, koji u verziji koju imamo košta oko 12.000 evra.

Najveći gubitak i najveći trošak za sve koji žele da kupe automobil pravi činjenica da, kako kažu, "čim izađe iz salona on gubi najmanje 20% svoje vrednosti". U ovom slučaju, automobil star nešto više od 7 meseci (s pređenih jedva 10.000 km) mi smo platili 9.000 evra, što znači gubitak u prvoj godini od 3.000 evra. Ovo se zove amortizacija i to je ujedno najveći i prvi godišnji trošak u našoj računici.

Činjenica da mesečno prelazimo između 3.500 i 4.000 kilometara znači da ćemo zbog godišnjeg putešestvija od oko 45.000 km morati da radimo najmanje 3 servisa. Prvi servis na 15.000 km (na kojem je zamenjeno ulje, filter za ulje i izvršena je kontrola ostalih osnovnih stvari na vozilu) koštao je nešto više od 100 evra. Drugi servis na 30.000 km podrazumeva isti posao, plus promene svih filtera i tečnosti bitnih za funkcionisanje vozila i koštaće oko 250 evra, dok servis na 45.000, koji zahteva i zamenu kočionih pločica i ostalih materijala, košta oko 350 evra.

Bez ostalih "nevidljivih" troškova i delova, za ova tri servisa je neophodno potrošiti oko 700 evra. Automobil je pod garancijom i osim ovih obaveza postoji i obavezno kasko osiguranje. Ono na godišnjem nivou košta oko 500 evra.

Ovome treba dodati i registraciju (koja po novim cenama košta oko 200 evra), kao i obavezan set zimskih guma (oko 400 evra sa zamenom, balansiranjem...). Pranje automobila (prosečno jednom nedeljno) je 20 evra mesečno, ili 250 evra godišnje. Ako iz ovoga izuzmete i "nevidljive" troškove, (zamene sijalica koja često umeju da pregore, zamene brisača, krpljenje probušenih guma i slično), kao kupac i vozač novog automobila (niže klase) u toku prve godine "loši" ste oko VIŠE OD 5.000 EVRA.

Na drugoj strani, u ponudi imate taksi vozila i bolje rent-a-kar agencije koje, osim dnevnih i nedeljnih najama, nude i zakup automobila na mesečnom (ali i godišnjem nivou).

Tako, na primer, u agenciji "Beo rent-a-car", koja u svojoj ponudi ima i vozila niže klase, ali i najsavremenije mercedese, može da se iznajmi vozilo za gotovo taj isti novac na godišnjem nivou, dakle u okviru 5.000 evra. I to sve bez ikakvih "cimanja" po servisima i majstorima, tehničkim pregledima i šalterima za registracije.

- U osnovnoj ceni vozila mi nudimo i besplatnu dodatnu opremu - kaže za Telegraf Maja Gaćeša, vlasnica "Beo rent-a-car" agencije, i dodaje:

- U pitanju nije zanemarljiv trošak, tako da po ceni vozila besplatno dobijate, na primer, sedište za dete, GPS sistem, zeleni karton, a čak i besplatnog dodatnog vozača ukoliko vam je potreban. Baš zbog ovih stvari i sve većih troškova koje imaju vlasnici automobila dosta ljudi se odlučuje na iznajmljivanje vozila na mesečnom i godišnjem nivou smatrajući da im se to daleko više isplati - zaključuje Maja Gaćeša.

Ali i bez osećaja da ste nešto izgubili.

(Telegraf.rs)