OTKRIVENA TAJNA AVIONSKE KATASTROFE: Piloti spavali, jedan se probudio sekund pre pada i rekao "Mrtvi smo!" (FOTO)

Bilo je potrebno dve godine da bi se sva tela pronašla na morskom dnu, kao i dosta vremena da se pronađu snimci razgovora sa leta i ostali dokazni materijal, koji svedoče o reakcijama pilota i uzrocima ove avionske nesreće

Dva od tri pilota su spavali nekoliko minuta pre nesreće kada je njihov avion pao u more kod Brazila pri čemu je poginulo 228 ljudi. Zastrašujući detalji poslednjih trenutaka na Letu 447 koji je odneo živote 5 Britanaca i trojice irskih doktora, pokrenuli su novu istragu nesreće iz 2009. godine Erbasa 330.

Pokrenuta su mnoga pitanja o bezbednosti ljudi u ovom putničkom avionu, kao i o kulturi i ponašanju pilota Er Fransa, u članku objavljenom u oktobru u Veniti fer magazinu. Izvodi iz snimljenih razgovora pokazuju da su dva pilota spavala kada je avionu upao u tropsku oluju.

- Da je glavni pilot Mark Dubois (58) ostao na svojoj poziciji za vreme prolaska kroz zonu tropske oluje, i odložio svoj san za samo 15 minuta, zahvaljujući njegovom iskustvu, možda bi se ova priča završila drugačije - rekao je glavni inspektor  istrage.

- Ne mislim da je umor ono što ga je nateralo da ode. Mislim da se više radi o ponašanju pilota. Njegov odlazak nije bio protiv pravila, ali je ipak iznenađujući, s obzirom na to da kada si sam odgovoran za ishod nekog događaja, ne odlaziš na samom vrhuncu dešavanja - dodao je istražitelj.

Pilot je rekao da je spavao samo sat vremena prethodne noći jer je bio sa devojkom, kako se tvrdi u članku, pa je zato morao da se dodatno odmara u kabini aviona. Takođe, postoji i generalni stav da piloti na letu te noći 31. maja 2009. godine, nisu dobro služili svoje putnike. Avion je izgubio svoju rampu i pritom su mu otkazali i senzori, pri čemu sletanje nije izvedeno kako treba.

- Je*i ga, srušićemo se! Ovo je nemoguće! Ali šta se dešava? -  rekao je Robert, jedan od pilota.

- Je*i ga, mrtvi smo - rekli su piloti pre nego što je avion pao u Atlantski okean.

Bilo je potrebno dve godine da bi se sva tela preuzela sa morskog dna, kao i dosta vremena da se pronađu snimci razgovora sa tog leta i ostale evidencije dokaznog materijala. Kompanija Er Frans je negirala nesposobnost svojih pilota, ali je ipak usavršila svoju obuku, naročito segment o ručnom upravljanju u situaciji problema rada motora i gubljenja brzine. Er Frans i Erbas su optužene za ubistvo iz nehata, i u toku je istraga pariskih sudija.

(Telegraf.rs/ Izvor: mirror.co.uk)