VOZAČI, SPREMITE SE: Od 1. novembra obavezne zimske gume!

- Zakon je jasan - u periodu od 1. novembra do 1. aprila, u slučaju padavina, snega ili leda na kolovozu vozači su dužni da na sva četiri točka imaju zimske gume, dubine šare najmanje pet milimetara - kaže načelnik Saobraćajne policije Srbije Vladimir Rebić

Od 1. novembra, kada je na kolovozu sneg ili led, obavezne su zimske gume, koje za prosečan automobil, sa montažom, koštaju oko 200 evra.

Vozačima je jedna od mogućnosti da ne voze u vreme padavina ili da kupe polovne zimske gume, koje mogu biti "mačka u džaku" i još lošijeg kvaliteta nego već postojeće, letnje. Dilema je mnogo, a iz Uprave saobraćajne policije upozoravaju vozače da će se zakon striktno sprovoditi.

Na tržšitu ne vlada euforija kao prošlih godina. Naši vozači navikli su na nova pravila pa tako mnogi od njih imaju po dva para guma i redovno ih menjaju, prenosi RTS.

Nema ni gužve, kažu u vulkanizerskim radnjama, a najveće probleme predstavljaju pneumatici koji se kupuju na buvljim pijacama i od preprodavaca, upola cene. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da za zimske gume nije važna samo dubina šare, već i starost.

Vlasnik Auto-servisa "Gudalović" Milan Đurić za RTS kaže da mnoge gume ne mogu da montiraju jer su one izobličene, a to, kako upozorav, direktno utiče na bezbednost.

U ovlašćenim servisima upozoravaju vozače da moraju imati odgovarajuće pneumatike i da je montaža starih mač sa dvostrukom oštricom.

- Najbolje je kupovati nove gume jer smo tad sigurni da su one proizvedene ove ili prošle godine -  rekao je Dušan Cincar iz servisa "Auto-Čačak", za RTS.

U MUP-u u kažu da će postupati u skladu sa zakonom.

- Zakon je jasan - u periodu od 1. novembra do 1. aprila, u slučaju padavina, snega ili leda na kolovozu vozači su dužni da na sva četiri točka imaju zimske gume, dubine šare najmanje pet milimetara - kaže načelnik Saobraćajne policije Srbije Vladimir Rebić.

Što se tiče izbora guma, jedna od mogućnosti su i takozvane M PLUS S gume koje su pogodne za lošije vremske prilike ali one su kompromis o kojeme stručnjaci imaju podeljena mišljenja.

Leti su suviše "kabaste" i bučne, brze se troše, a zimi kod velikog snega nisu kao gume sa kramponima.

(Telagraf.rs)