VRAĆA SE U STARO JATO? Šarančić konkurisao za direktora ovog preduzeća!

Osim afera kupovine švedskih polovnih vozova bez tendera preko firme koja se bavi uvozom garderobe, preplaćenih lokomotiva iz Slovenije, Šarančić je ostao upamćen po tome što je iz kase "Železnica Srbije” izdvojio 75.000 evra za stanični toalet u Kraljevu

Na konkurs za direktora "Železnica Srbije” prijavilo se, prema jednom izvoru, 44, a prema drugom, 48 kandidata. Među njima, kako nezvanično saznajemo, nije biznismen Milan Beko, ali jeste nekadašnji direktor ovog preduzeća Milanko Šarančić, član Nove Srbije. On je u Specijalnom sudu prvostepeno osuđen na pet godina zatvora jer je to preduzeće oštetio za 1,2 miliona evra spornom nabavkom šest dizel električnih lokomotiva iz Slovenije i deset dizel motornih vozova iz Švedske, a ispostavilo se da je taj posao mogao da se obavi u Srbiji.

Šarančić, međutim, tvrdi za "Politiku” da ga ovo ne sprečava da se kandiduje.

Na navedenu presudu uložio sam žalbu Apelacionom sudu, a uslov konkursa je bio da se kandidat ne vodi u kaznenoj evidenciji i da nije osuđen, a ja to nisam, jer je u toku žalbeni postupak – navodi Šarančić.

Na pitanje šta ga kandiduje za ovu funkciju, Šarančić odgovara "dobri rezultati”, to jest prihodi koji su u vreme njegovog mandata od 2004. godine do 2008. godine bili veći od subvencija.

Osim afera kupovine švedskih polovnih vozova bez tendera preko firme koja se bavi uvozom garderobe, preplaćenih lokomotiva iz Slovenije, Šarančić je ostao upamćen po tome što je iz kase „Železnica Srbije” izdvojio 75.000 evra za stanični toalet u Kraljevu. Naručio je, kasnije i luksuzne automobile za firmu u vrednosti od 2,2 miliona evra, iskoristio zakonsku nepreciznost i ušao u otkup luksuznog službenog stana vrednog 500.000 evra...

Na konkurs za direktora "Železnica Srbije” koji je raspisalo Ministarstvo privrede, kako nezvanično saznajemo prijavili su se i neki od zaposlenih u ovom javnom preduzeću, univerzitetski profesori i manje zvučna imena. Pošto je konkurs završen sledeći korak je da komisija ovog ministarstva prosledi biografije kandidata vladi.

Svima je, međutim, bilo nejasno zašto se na konkurs nije javio Milan Beko, kome je premijer Vučić javno ponudio da preuzme to mesto i pomogne državi svojim iskustvom u vođenju tog javnog preduzeća. Prema mišljenju dobro upućenih u celu ovu priču Beko je odustao kada je procenio da „nema zeleno svetlo potpredsednice vlade i ministarke građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, ali i pojedinih ljudi iz ’Železnica Srbije’”.

(Telegraf.rs / Politika)