OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Zagorele ćevape u restoranu ne morate da platite!

Ukoliko dobijete nekvalitetnu hranu ili piće, imate apsolutno pravo da takvu uslugu ne platite, kao i da je odbijete ili zatražite novu

Zagoreli ćevapi, muva u supi, prljav stolnjak i neljubazan kelner u restoranu nisu dovoljno jak razlog da se prosečan srpski potrošač izvezde iz takta i potraži pravdu uz pomoć nadležnih inspekcija i udruženja potrošača, piše Informer.

Međutim, malo građana zna da ako jelo ili piće koje su dobili ne odgovara po kvalitetu i količini onom što su naručili, ima potpuno pravo da takvu uslugu ne plati ili odbije i traži novu.

Zbog toga je loša restoranska usluga retko razlog za žalbu potropača u Srbiji, a to najpreciznije dokazuje podatak da je u poslednjih godinu dana Odeljenju turističke inspekcije Beograda stigla samo jedna prijava gosta koji se žalio na "nedovoljno krvav biftek".

Potrošači su svedoci da u kafanama postoji razlika između poručene hrane i one koja se servira, što je i za ovaj list posvedočila A. J. (37) koja je doživela neprijatnost u restoranu kada je dobila potpuno zagorele ćevape.

- Moje prijateljice nisu želele da se žale jer ih je bilo sramota. Ja sam ipak pozvala kelnera i pitala ga zašto je meso ugljenisano. On se pravdao da je meso malo rešije iako su ćevapi bili bukvalno crni - rekla je ona.

Gordana Radosavljević, pomoćnik ministra trgovine u sektoru Turističke inspekcije kaže da kada posluženo jelo ili piće po kvalitetu i količini ne odgovara narudžbini, gost ima pravo da ne plati i odbije takvu uslugu.

- Piće treba da se poslužuje u zatvorenim bocama i mora da se otvara pred gostima. Bez pristanka ugostitelja, gost ne može naknadno da otkaže ili menja poručenu hranu. S druge strane, naručeno piće gost sme da otkaže ili promeni dokle god se ne usluži - kaže ona.

Predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida navela je da su se u poslednjih nekoliko godina samo dva potrošača žalila na neljubaznost konobara i to jer su jelo dugo čekali.

- Naši ljudi ne znaju da imaju pravo da se obrate veterinarskoj inspekciji ukoliko hrana koju jedu ne valja, kao i sanitarnoj inspekciji. Mogu da se obrate i udruženjima potrošača, podignu potrošačku tužbu koja ih neće koštati ukoliko vrednost spora ne pređe 500.000 dinara - rekla je Vida.

(Telegraf.rs)