SREĆA PA SMO ŽIVI: Policija zbog UMORA dnevno isključi 10 vozača autobusa!

Podaci MUP-a prema kojima je samo u šest meseci ove godine čak 1.300 vozača na srpskim putevima sankcionisano zbog prekoračenja vremena vožnje, odnosno nekorišćenja propisanih odmora, šokirali su javnost

Čak i ako se izuzmu prevare sa štelovanjem tahografa, o čemu se ćuti, podaci MUP-a i iskustva vozača autobusa na međunarodnim linijama pokazuju da putnici nisu dovoljno bezbedni.

 Umor vozača autobusa glavni razlog nesreće kod Bubanj Potoka?! (FOTO) (VIDEO)

Podaci MUP-a prema kojima je samo u šest meseci ove godine čak 1.300 vozača na srpskim putevima sankcionisano zbog prekoračenja vremena vožnje, odnosno nekorišćenja propisanih odmora, šokirali su javnost.

VOZAČU AUTOBUSA SMRTI SMRSKANE NOGE: Vatrogasci ga izvlačili sat vremena iz vozila!

 

Ipak, činjenica je da mnogi od vozača prođu ispod radara policije jer šteluju tahografe kako bi umanjili prikazano vreme putovanja. Malo koji vozač je spreman da govori na ovu temu, uglavnom zbog straha od otkaza ili osude kolega.

STRAVIČNE FOTKE: Evo kako sada izgleda autobus smrti! (FOTO) (VIDEO)

- Smenu preuzimam u šest ujutru i čim počnem da vozim aktivira mi se tahograf. Ipak, prva dva sata vožnje tahograf radi u prazno, odnosno iako beleži da autobus radi ne beleži i ime vozača koji autobusom upravlja! Dakle, ja uvek vozim dva sata duže od dozvoljenog maksimuma, ali to se preko tahografa prosto ne može dokazati - priča za “Blic” vozač autobusa na međugradskim linijama.

Mnogo teža su iskustva vozača na međunarodnim linijama. Jedan od njih, koji prevozi turiste do obale Grčke, angažovan je najmanje 36 sati, sa minimalnim odmorima.

- Ukoliko je polazak iz Vojvodine, autobus kreće već pre 15 sati, da bi oko 17 sati primio putnike u Beogradu. Vozači imaju obavezu da se menjaju na tri sata, ali od Beograda do mora u Grčkoj vozači prave tri, četiri pauze. Prva je u blizini Velike Plane, druga je u motelu “Predejane” ili restoranu “Džep”, i jedino ona traje 45 minuta. Ostale najviše po 20 minuta, a posle prelaska granice Preševo-Tabanovce, kroz Makedoniju se vozi bez odmora - kaže sagovornik koji je godinama vozio međunarodne rute ka Grčkoj.

Na odredištu, šoferi putnike razvoze do apartmana, posle čega su dužni da očiste autobus pre sledeće ture. Retko koji vozač od agencije dobije priliku da spava u krevetu, već se uglavnom lomataju na sedištima autobusa, ili autobuskom bunkeru predviđenom za spavanje vozača u toku vožnje, gde je zagušljivo.

Načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja Uprave saobraćajne policije Boban Milinković najavio je juče pojačanu kontrolu autobusa tokom letnje sezone. On je rekao da je od početka godine sankcionisano više od 1.300 vozača autobusa zbog prekoračenja vremena upravljanja, odnosno nekorišćenja propisanih odmora.

Milinković kaže da se kontrola autobusa obavlja uz pomoć opreme za kontrolu - digitalnih i analognih tahografa iz koje se vide aktivnosti vozača u poslednjih 28 dana, na osnovu čega se jasno može utvrditi da li je vozač prekoračio dozvoljeno vreme upravljanja vozilom i da li je koristio propisane pauze i odmore.

(Telegraf.rs / Izvor: Blic)