Bivšem direktoru "Železnica Srbije" ukinuta presuda!

U odluci Apelacionog suda stoji da je pravosnažna presuda "nerazumljiva, protivrečna sama sebi i razlozima presude"

Apelacioni sud u Beogradu ukinuo je presudu kojom je nekadašnji direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić bio osuđen na pet godina zatvora.

ŠARANČIĆ: Nisam kriv, ja sam žrtva!

Šarančić je bio osuđen da je sa saradnicima oštetio "Železnice Srbije", a Apelacioni sud je naložio da se suđenje ponovi.

Suđenje će pred Specijalnim sudom u Beogradu biti ponovljeno i bivšem pomoćniku direktora za vuču i vozna sredstva ŽTP "Beograd" Zoranu Milićeviću i zastupniku preduzeća "Korel" iz Londona i odgovorno lice u privatnom preduzeću "Sibeks" Miloradu Ccelebiću, koji su ukinutom presudom bili osuđeni na po četiri godine zatvora.

Suđenje se ponavlja i prema bivšem pomoćniku direktora sektora za vuču i tehničku dokumentaciju u "Železnicama Srbije" Dragoslavu Pejčiću koji je bio oslobođen optužbi ukinutom presudom.

U odluci Apelacionog suda, koja je objavljena na sajtu, navodi se da prvostepena presuda sadrži bitne povrede odredaba krivičnog postupka, jer je izreka presude "nerazumljiva, protivrečna sama sebi i razlozima presude, pri čemu su u obrazloženju prvostepene presude izostali razlozi o odlučnim činjenicama, a razlozi koji su dati su nejasni i u znatnoj meri protivrečni".

Što se tiče žalbe preduzeća "Železnice Srbije", ona je odbačena kao nedozvoljena, naveo je Apelacioni sud.

U obrazloženju je ukazao da je Zakonikom o krivičnom postupku propisano da oštećeni ima pravo da podnese žalbu samo protiv odluke o troškovima krivičnog postupka i dosuđenom imovinskopravnom zahtevu, dok su Železnice podnele žalbu na presudu u pogledu odluke o oduzimanju imovinske koristi.

Šarančić i ostali se terete da su u saizvršilaštvu, izvršili produženo krivično delo zloupotreba službenog položaja, a Milorad Celebić to delo izvršio u podstrekavanju.

Šarančić i ostali su optuženi što su, kako se sumnja, ugovorili nabavku šest dizel električnih lokomotiva od Slovenačkih železnica i 10 dizel motornih vozila od švedske kompanije "Šveden reil", a tužialštvo smatra da je taj posao mogao da se obavi u Srbiji.

(Telegraf.rs / Tanjug)