DA LI SE ISTI KVALITET PROIZVODA PRODAJE U CELOJ EU: Šokiraćete se kad saznate istinu o hrani koju kupujemo

Istraživanja su uglavnom obuhvatila brendove proizvoda najvećih svetskih proizvođača robe široke potrošnje, poput gaziranih pića, namaza, konzervi, sosova, sokova

Istraživanja u upoređivanju kvaliteta hrane pokazala su da proizvođači ne šalju iste proizvode u stare i nove članice Evropske unije.

SJAJNO: Francuska je prva zemlja na svetu koja će neprodatu hranu iz supermarketa davati SIROTINJI!

Tako, na primer, riblji štapići u Danskoj imaju sedam odsto više ribe nego u Češkoj. Čokoladni namazi su masniji i pretrpaniji šećerom, u mesnim proizvodima se stavljaju pileće zamene umesto svinjske, a ekstradevičansko maslinovo ulje pomešano je sa drugim rafiniranim masnoćama. Takođe, konzerva tunjevine sa manjim udelom ribe košta gotovo dva puta više nego "originalna".

Proteklih godina ovom tematikom bavila su se brojna istraživanja, koja su dokazala da  proizvođači ne šalju proizvode istog kvaliteta u zemlje “stare” članice Evropske unije kao u nove, poput Bugarske, Rumunije i Hrvatske.

Istraživanja su uglavnom obuhvatila brendove proizvoda najvećih svetskih proizvođača robe široke potrošnje, poput gaziranih pića, namaza, konzervi, sosova, sokova...

Hrvatska je odlučila da sprovede sopstveno istraživanje u kojem će biti upoređivani proizvodi iz Nemačke i Hrvatske. Istraživanje se radi na inicijativu Biljane Borzan, hrvatske zastupnice u Evropskom parlamentu, koja kaže kako će projekat finansirati EU.

- To je vrlo opsežno i vrlo skupo istraživanje koje će potrajati, ali ćemo dobiti rezultate o kvalitetu proizvoda koje kupujemo. Potrošači se duže vreme žale da je proizvod iste marke kupljen u zemljama tzv. Zapadne Evrope boljeg ukusa i većeg kvaliteta nego u domaćim trgovinama. Cilj nam je izvršiti pritisak na Evropsku komisiju da se to zakonima reguliše. U temeljnim dokumentima EU nalaze se jednakost i ravnopravnost svih građana EU. Onda je pravo nas u Hrvatskoj da imamo jednako kvalitetne proizvode iste marke kao i u Francuskoj - objašnjava Borzan.

Evropska komisija na slične je upite dosad odgovarala kako su svi ti proizvodi zdravstveno ispravni. U to nema sumnje, vodeći brendovi ne bi smeli da dopuste plasiranje potencijalno opasnih proizvoda. Ali, kada je kvalitet u pitanju, odstupanja su velika. Posebno iznenađuje što su proizvodi slabijeg kvaliteta u većini slučajeva u Češkoj bili skuplji nego originalni proizvod u razvijenoj zemlji.

Kupci, drugim rečima, skuplje plaćaju lošiju hranu.

- Proizvođači znaju da kažu kako je reč o "lokalnom ukusu" pa u neke zemlje plasiraju masniji proizvod jer "građani" tako vole. Međutim, da je reč o besmislici pokazuje to što nikada nisu sprovedena takva istraživanja o lokalnim navikama koja bi im omogućila da tako razmišljaju - ističe Borzan.

Istraživanje u Hrvatskoj će biti sprovedeno u više koraka, a moglo bi da traje između 12 i 18 meseci.

(Telegraf.rs / Izvor: jutarnji.hr)