Najvažnija vest za gastarbajtere: Registracija skupocenih automobila više neće biti ista

Vozila će se ili oporezivati po vrednosti koja bi, najverovatnije bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije, ili će se umesto postojećih sedam uvesti najmanje devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila

Vlasnici automobila koji imaju više od 2.000 kubika mogli bi uskoro prilikom registracije da odahnu jer je pri kraju Nacrt novog zakona o njihovom oporezivanju, a koji bi drastično trebalo da im smanji namete, saznaju Novosti.

Izašao najnoviji cenovnik poreza na automobile: Ko je prošao najgore? (TABELA)

Umesto da pojeftini 30 odsto, cena registracije vozila skočila od 1. januara! Evo koliko ćete sada plaćati

Radna grupa koju čini Poreska uprava, Ministarstvo finansija i MUP razmatra visinu i način oporezivanja automobila, ali se još tačno ne zna koliko će vlasnici plaćati ovu dažbinu.

U igri su najmanje dve opcije. Jedna je da se vozila oporezuju po vrednosti koja bi, najverovatnije bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije (AMSS). Druga varijanta je da se umesto postojećih sedam uvede najmanje devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila.

Ukoliko bi se prešlo na utvrđivanje tržišne vrednosti automobila kao osnovice za naplatu poreza, po svemu sudeći bi se primenjivao katalog AMSS.

U katalogu može da se pronađe novonabavna vrednost svakog vozila po tipu, modelu, kubikaži a zatim se, za konkretan automobil, pronađe koeficijent koji predstavlja stepen amortizavije vozila po starosti, a računa se po broju meseci proteklih od godine proizvodnje. Množenjem koeficijenta sa novonabavnom vrednošću, dobija se tržišna vrednost vozila.

Ovaj katalog se primenjuje i u slučaju uvoza polovnih automobila ili prenosa vlasništva vozila.

Vlasnici luksuznih automobila su po ranijim najavama očekivali da od 1. januara plaćaju niže namete, međutim, i u ovoj godini će porez plaćati po starom.

(Telegraf.rs / Novosti)