Fića ušao u Muzej savremene umetnosti u Njujorku (FOTO)

"Fijat 500" predstavljen je javnosti 4. jula 1957. godine u prisustvu tadašnjeg vlasnika fabrike Ðovanija Anjelija, izveštava medijska kuća RTL

Muzej savremene umetnosti u Njujorku (MoMa) uvrstio je među svoje eksponate originalni Fijatov model 500F "Berlina", koji je poznat pod nadimkom "ćinkvećento", povodom 60. rođendana ovog kultnog primerka italijanske automobilske industrije.

PETA BEOGRADSKA OPET DOMINIRA: Gimnazijalci iznajmili "fiće" za maturu i napravili ludilo! (FOTO) (VIDEO)

- Fijat 500 je ikona automobilske istorije koja je iz temelja izmenila dizajn i proizvodnju automobila - izjavio je Martino Stijerli, glavni kustos u "Filip DŽonson Odeljenju za arhitekturu i dizajn" u njujorškom Muzeju savremene umetnosti, prenosi poratl Dexigner.

- Dodavanje ovog nepretencioznog remek-dela našoj kolekciji omogucćiće nam da proširimo priču o automobilskom dizajnu - naveo je on.

"Fijat 500" predstavljen je javnosti 4. jula 1957. godine u prisustvu tadašnjeg vlasnika fabrike Ðovanija Anjelija, izveštava medijska kuća RTL.

Od 1957. do 1977. godine, kada je obustavljena proizvodnja modela 500, širom Evrope je prodato četiri miliona "fijata 500".

Prvi "fijat 500" bio je dug 2,97 metara, samo 30 centimetara duži od današnjeg dvoseda "smart". Motor, koji je bio smešten pozadi, imao 479 kubika i vazdušno hlađenje. Mogao je da razvije brzinu od 95 km/h.

Najpopularnija verzija modela 500, "Berlina", predstavlja jasan izraz forme koja sledi funkciju, i primer je logične i ekonomične upotrebe materijala i uverenja da kvalitet dizajna treba da bude dostupan svima, piše portal Dexigner.

Nekadašnja kragujevačka fabrika "Zastava automobili" je na osnovu licence koju je dobila od Fijata od 1955. godine, pune tri decenije proizvodila popularnog "fiću", koji je bio razvijen na bazi "fijata 600 D".

(Telegraf.rs/Tanjug)