BOJKOT TRGOVINSKIH LANACA: Ne kupujte ništa bar jedan dan!

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, pozvao je sve potrošače da na jedan dan bojkotuju velike trgovinske lance s obzirom na poskupljenja do kojih je došlo u poslednja dva meseca

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, pozvao je sve potrošače da na jedan dan bojkotuju velike trgovinske lance s obzirom na poskupljenja do kojih je došlo u poslednja dva meseca.

- Samo na jedan dan. Da niko ne uđe i kupi ništa. I ne samo to! Nego da u isto vreme u te prodavnice uđe tržišna inspekcija pa da prekontroliše promet robe, koliko je robe sa istekom roka trajanja, nepotpunih deklaracija… Pa da lepo naplati kazne i napuni budžet! - kaže Papović.

On objašnjava da "na taj način potrošači kažnjavaju proizvođače ili trgovce koji najviše puta poskupljuju godišnje ili neargumentovano poskupljuju, a ujedno šalju poruku Vladi da problem moraju da reše sistemskim merama".

Papović kaže da je javna tajna da su "vlasnici trgovinskih lanaca ujedno i vlasnici prerađivačkih industrija (mesnih, agrarnih, kozmetičkih)".

- Sve dok se samo oni pitaju, dok oni budu pravili cene, dok budu "zabranjivali" konkurenciji da dođe u Srbiju, biće nam ovako – uveren je Papović.

On navodi da je "sve preskupo. Zakon o trgovini, Zakon o potrošačima, Zakon o konkurenciji, Zakon o opštoj bezbednosti proizvoda i Zakon o opštoj bezbednosti hrane, prema njegovim rečima, moraju da dožive promene koje će se primenjivati u praksi.

- Pa kod nas je hrana najskuplja u regionu, i to svi znaju! Ali baš ih briga kada ih zakon ne sprečava u tome, jer je neprimenjljiv. I sve dok bar četiri-pet zakona ne doživi suštinske promene tako da postanu primenjivi u praksi, u Srbiji neće biti nijednog građanina koji će kao potrošač biti ispoštovan maksimalno – smatra Papović.

Papović ističe da je svest potrošača "ubijana" godinama raznoraznim pričama.

- Naš čovek nema razvijenu svest kao neko ko živi na Zapadu. Mi, potrošači, imamo pravo na najbolje. Mi zaslužujemo najbolje za naš novac - navodi on i dodaje da je srpski potrošač toliko apatičan da, kada na primer ode na pijacu, ne pita ni odakle je proizvod, ni da li je zdrav ili, ne daj bože, otrovan.

(Telegraf.rs / Izvor: S media, kamatica.com)