DA ODZVONI LOPOVIMA: Sve što treba da znate o krađi automobila (FOTO)

Kradljivci automobila opremljeni su najmodernijim alatima, uz čiju im je pomoć dovoljno nekoliko sekundi da završe posao. "Audi A6" i "BMW" buše se ispred brave, "punto" se obija običnim šrafcigerom, kažu u policiji

Kradljivci automobila opremljeni su najmodernijim alatima uz čiju im je pomoć dovoljno nekoliko sekundi da završe posao, ali lopovi i otimaju vozila uz pretnju oružjem, odnose ih "paukom", dok policija beleži i porast krađe "natrkača", kažu za Telegraf.rs u MUP-u Srbije.

U Srbiji se godišnje ukrade između 2.500 i 3.000 vozila, a samo u Beogradu svakog dana u proseku nestanu četiri automobila. Prošle godine je u srpskoj prestonici ukradeno 1.558 automobila, pretprošle 1.468, a 2009. - 1.861 automobil. Godinu dana ranije 2008. nestao je 2.301, 2007. - 2.625, a 2001. čak 4.787 vozila.

Beogradska policija u poslednje vreme beleži porast krađe "natrkača", kako zovu metod koji funkcioniše zahvaljujući nepažljivosti vlasnika koji auto parkiraju da bi nešto kupili na obližnjem kiosku, ostave ključ u bravi, a često i uključen motor, što je dovoljno da ih spretni lopov neprijatno iznenadi.

* "Tuareg" se buši na zadnjim vratima iznad praga, gde prolazi rebrasto crevo u kojem su kablovi koji se iseku, izvuku se žice i tako se otvaraju vrata i eliminiše fabrički alarm.

* "Audi A6" i "BMW" buše se ispred brave vozačevih vrata.

* "Reno megan" se buši u donjem delu vozačevih vrata. Onda se pronađe OBD ulaz preko kojeg je vozilo povezano s kompjuterom i na njega se prikači dekoder. Dovoljno je nekoliko sekundi da automobil nestane s parkinga. Na kritičnim mestima u vratima mogu se postaviti pancir ploče koje će onemogućiti izvlačenje žica.

* "Fijat punto" je najomiljeniji za krađu, njegova vrata se vrlo lako mogu otvoriti najobičnijim šrafcigerom, jer su brave najkritičnija tačka na ovom automobilu.

(D. Zlojutro)