Srbija je na pretposlednjem mestu u Evropi po onlajn investicijama

Srbija beleži porast onlajn investicija u odnosu na 2011. godinu, ali je i dalje na pretposlednjem mestu u Evropi, dok je Rumunija na poslednjem. Norveška za sada ima lidersku poziciju u investiranju na internetu

Izveštaj o potrošnji na onlajn oglašavanje - AdEx Benchmark 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe, potvrdio je da je 2012. godina bila izuzetno uspešna kada je u pitanju ova industrija, budući da je prvi put po vrednosti pretekla potrošnju na oglašavanje u printu.

Srbiji je, bez obzira na porast investicija u odnosu na 2011. godinu, na pretposlednjem mestu u Evropi po onlajn investicijama po glavi stanovnika – skoro 18 puta manje od evropskog proseka (koji iznosi 30 evra). U gorem položaju nalazi se samo Rumunija.

IAB Europe, u saradnji sa IHS, objavio je izveštaj AdEx Benchmark 2012 – vodič za potrošnju na onlajn oglašavanje u celoj Evropi. Ove godine izveštaj je otkrio izvanredne rezultate u korist onlajn oglašavanja, koje je na evropskom nivou zabeležilo rast od 11,5 odsto uprkos najvećoj ekonomskoj krizi na polju oglašavanja od 2009. godine.

Potrošnja na onlajn oglašavanje je u 2012. godini pretekla prvi put ulaganje u oglašavanje u štampanim medijima, čime je internet postao drugi medij po vrednosti u Evropi.

- AdEx Benchmark izveštaj pomaže oglašivačima da razumeju kako na najefikasniji način da prenesu svoju poruku u što relevantnijem kontekstu za potrošača - zaključuje Zorbas, dodajući: - Kako bismo još bolje odgovorili na potrebe tržišta, sledeće godine planiramo da proširimo naš AdEx izveštaj ponudom dodatnih podataka i komecijalnih analiza.

AdEx Benchmark studija IAB Europe objedinjuje potrošnju na oglašavanje sa 26 tržišta, stavljajući akcenat na istaknutu poziciju internet kao odabrani medij od strane oglašivača u okviru ukupnog medijskog miksa.

(Telegraf.rs / Izvor: IAB Europe)