Viz Er privilegijama na Surčinu uštedeo 5,5 miliona evra?

U vazduhoplovnim krugovima već duže vreme kruže priče o privilegovanom položaju mađarske avio-kompanije, ne samo u odnosu na strane prevoznike, već i u odnosu na Air Serbia

Mađarski Viz Er (Wizz Air) je u protekle gotovo tri godine, zahvaljujući popustima koje je imao na beogradskom aerodromu, "uštedeo" skoro 5,5 miliona evra.

U vazduhoplovnim krugovima već duže vreme kruže priče o privilegovanom položaju ove niskotarifne avio-kompanije, ne samo u odnosu na ostale strane prevoznike, već i u odnosu na nekadašnji Jat.

Ugovor beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" i mađarskog prevoznika, aneks ugovora, cenovnik, ali i nekoliko faktura pokazuju da su za "Viz Er" važila ozbiljna sniženja.

Primera radi, mađarski "loukoster" imao je popust od 20 odsto za putničku taksu na Terminalu 1. Umesto 12 evra, što je puna cena, plaćao je 9,6 evra po putniku. Tako je od 2011. do 2013. godine, računajući broj putnika, samo po osnovu putničke takse "Viz Er" "bio dobar" za 1.324.681 evro. Zahvaljujući popustima za prihvat i otpremu aviona, osvetljenje i parking, "Viz Er" je za tri godine uštedeo 4.087.669 evra.

Puna cena po avionu za prihvat i otpremu iznosi 1.683,4 evra a za "Viz Er" 629,88. Takođe, za osvetljenje puna cena je 177,12 dok se "Viz Er" naplaćivalo 123,98 evra. Za parking, cena je 129,6 a "Viz Er" je parking, po avionu, naplaćivan 90,72 evra.

Inače, posle nacionalnog avio-prevoznika, mađarski "loukoster", imao je u protekle tri godine, činjenica je, najviše putnika sa beogradskog aerodroma.

Ne postoji način da bilo koja kompanija neopravdano ostvaruje privilegovan položaj u odnosu na druge. Pravila su jasno definisana i potpuno jednako se primenjuju na sve avio-prevoznike. Postoje definisani cenovnik i pravilnik, koji preciziraju uslove pod kojima je moguće ostvariti redukciju cena za svaki vid usluga - tvrde na beogradskom aerodromu, ukazujući na to da su ugovori poslovna tajna, što ih ograničava u odgovorima na novinarska pitanja.

Za usluge koje pojedine kompanije neće da koriste (poput ček-ina, kargo sekcije, avio-mostova...) cena im se umanjuje proporcionalno uslugama koje ne žele. Tu, dakle, suštinski nije reč o popustu već o odustajanju od određene grupe usluga.

- Navodi da je "Viz Er" napravio ogromne uštede, a da Jat nije imao ravnopravan tretman nisu tačni - tvrde na "Aerodromu".

(Telegraf.rs)