Tramvaji su zauvek promenili sudbinu Beograda i Zemuna te daleke 1935. godine

Prilikom proslave 17 godina od oslobođenja u Prvom svetskom ratu otvaranje nove linije obeleženo uz slavlje

Prvi tramvaj koji je spojio Beograd i Zemun krenuo je sa radom 5. novembra 1935. godine, i izazvao je veliko oduševljenje na obe savske strane.

Večita dilema Beograđana i (naročito) Zemunaca je izgleda dobila konačan odgovor

Kako su opisivali novinari lista "Vreme " u tom trenutku:

"Beograd ima dosta razvijen tramvajski saobraćaj. Trinaest pruga čine tramvajsku mrežu. Ali Beograd se i dalje širi i juče je otvorena i četrnaesta pruga - za Zemun".

Potreba za uspostavljanjem boljih veza sa Zemunom nametala se još od završetka Prvog svetskog rata. Međutim, ostvarenje tog plana potrajalo je još punih 17 godina.

Posle atentata u Marselju u kojem je ubijen kralj Aleksandar Karađorđević, prvi drumski most u Beogradu nosio je njegovo ime. Ta građevina postojala je od 1934. do 1941. godine, a srušila ju je naša vojska tokom prvih dana Drugog svetskog rata.

Na temeljima te građevine danas stoji Brankov most.

Taj most omogućio je dobru automobilsku i autobusku vezu. Od tada postoji i tramvajska linija, ako ne najbrža, a onda najpovoljnija.

Karta u jednom smeru prve klase koštala je 2,5 a u drugoj klasi svega dva dinara.

Svečanom otvaranju tramvajske linije koja je nosila broj 14, prisustvovao je predsednik Opštine Beograd Vlada Ilić. Na prvoj vožnji putnike su čekala tri tramvaja okićena cvećem.

Građanstvo je pozdravljalo putnike mašući maramicama, šeširima, a mnogo ljudi je sačekalo ovu atrakciju na mostu.

(Telegraf.rs/ Večernje novosti)