Slavija je i dalje noćna mora vozača: Stručnjaci napokon objasnili ko zaista ima prvenstvo u ovom kružnom toku

Najveća enigma sada je ko, kad i gde ima prvenstvo kretanja. To vozačima stvara problem, pošto imaju tri stepena odluke

Saobraćaj Trgom Slavija oduvek je bio problem za mnoge vozače, potvrđuju stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta profesor dr Branimir Stanić i docent dr Nikola Čelar, a pišu Novosti.

Vozači u Beogradu preživljavaju pakao kad treba da pređu Stari savski most: Bili smo, uverili se i slikali rupu do rupe (FOTO)

Tako da i sadašnje rešenje, bolje od prethodnog, pojedine ipak stavlja na muke.

- To je sada petotračna kružna raskrsnica, a iskustva pokazuju da kružni tokovi ne bi trebalo da imaju više od tri trake, kako ne bi bilo mnogo preplitanja. Izdvajanjem žutih traka za javni gradski prevoz dobili smo dva koncentrična kružna toka koji zbunjuju vozače. Problem kretanja rešen je horizantalnom signalizacijom, ali je nevolja u tome što je ona "nevidljiva" kada je Slavija prekrivena vozilima - navodi profesor Stanić.

Najveća enigma sada je ko, kad i gde ima prvenstvo kretanja. To vozačima stvara problem, pošto imaju tri stepena odluke.

- Prvo odlučuju o propuštanju pešaka kada prilaze kružnom toku. Onda moraju da vode računa o autobusima, tramvajima i taksi vozilima koji se kreću žutom trakom, i sve njih propuste. I tada dok "seku" žutu traku, moraju da obrate pažnju na sva vozila koja se kreću u tri trake unutar kružnog toka, da ih sve propuste i tek onda da uđu u željenu traku!

- Nemogućnost brzog sagledavanja svih pet traka ili brzog donošenja odluke u koju od mogućih tri da se uključe, mnogima zadaje glavobolje. Slično je i pri napuštanju kružnog toka. Najpre je potrebno dospeti u traku koja vodi ka izlazu, propustiti vozila javnog prevoza i na kraju ponovo propustiti pešake - ističe profesor Stanić, a pišu Novosti.

Iako Zakon o bezbednosti u saobraćaju posebno ne definiše precizno pravila kretanja u kružnom toku, stručnjaci podsećaju na dva osnovna.

- Onaj ko ulazi u raskrsnicu dužan je da propusti sva vozila koja se kreću kružnim tokom. U samom kružnom toku važi pravilo da je onaj ko menja saobraćajnu traku dužan da propusti sva vozila koja se tom trakom kreću! Baš zbog velikog broja ukrštanja, unutrašnja traka do same fontane ostaje najmanje iskorišćena - kaže docent dr Nikola Čelar.

Ujedno, Slavija je tok u koji se ulivaju saobraćajnice različitog ranga, pa je trebalo razmisliti o mogućnosti da ulice Svetog Save i Deligradska promene smer.

DESNO IZ BEOGRADSKE

Velika novina rekonstruisane Slavije jeste to što sada vozači iz Beogradske mogu da skrenu u Ulicu kralja Milana. I dok skretanje desno na ovom mestu pre nije bilo moguće, već su vozači morali da uđu u kružni tok, sada im je ovo omogućeno.

(Telegraf.rs/Novosti)