CRNA TAČKA, ŽUTE TRAKE: Parking kod Beogradskog sajma je besplatan, ali njegovo korišćenje mnoge košta 5.000 dinara

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, objašnjava da je ovaj paradoks rezultat je loših saobraćajnih rešenja

Ako zaustavite vozilo na besplatnom parkingu kod "Eurosalona" u blizini Beogradskog sajma, budite spremni da se oprostite od 2.500 do 5.000 dinara.

Ponovo poskupljuje benzin: Cena na svetskim berzama pada, a kod nas raste već drugi put od početka godine

Ovaj paradoks rezultat je loših saobraćajnih rešenja zbog kojih vozači odmah po izlasku sa parkinga ulaze u žutu traku, gde ih spremno čeka - kamera, a vrlo brzo i kazna sa snimcima "prekršaja". 

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, objašnjava da je ovaj deo puta napravljen vrlo loše, ali da već godinama niko ne reaguje na zamerke stručnjaka i vozača.

- Ulazeći sa parkinga desno u Bulevar vojvode Mišića, ka Banovom brdu, bezbedno uključivanje u saobraćaj nije moguće, jer žuta traka počinje odmah, a vozila dolaze u tri trake. Da bi izbegli vožnju žutom trakom, vozači bi morali da zaustave vozilo i sačekaju pogodan trenutak za uključivanje u saobraćaj, a to ne samo da bi pravilo gužve, nego bi bilo i nebezbedno - kaže Vujanić

E OVO JE STVARNO NEVEROVATNO: Stigla mu kazna za žutu traku, a AUTO MU BIO NA PAUKU!

Zato vozači pre nego što se pridruže drugim vozilima u beloj traci, u žutoj "hvataju zalet" dvadesetak metara.

- Taman za toliko bi trebalo da bude produžena bela traka i pomerena kamera koja snima prekršaje. Sličan problem imali smo i na Brankovom mostu, kod skretanja ka "Jugoslaviji", ali je glas struke uvažen i bela traka je produžena. Isto bi trebalo uraditi i kod sajma - objašnjava Vujanić.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava da ovaj problem muči vozače već nekoliko godina.

- Ljudi nam se svakodnevno žale jer su im na ovom delu puta napisali kaznu "na pravdi Boga". Mnogi su iz straha da će biti kažnjeni prestali da koriste ovaj parking. Važno je kontrolisati kretanje žutom trakom i kažnjavati bahate vozače koji je koriste da bi izbegli gužve, ali nemojmo to raditi u situacijama gde je neophodno ući na žuto da bi se izbeglo ugrožavanje bezbednosti - kaže Okanović.

Vozači kojima stigne kazna imaju dve opcije - da je plate, ili da zatraže da sud donese stav po pitanju kazne.

- To nije rešenje, ovaj problem trebalo bi sistemski rešiti - kaže Okanović.

Dok neko ne odluči da posluša savete stručnjaka, pazite gde se parkirate kod sajma.

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)