Uskoro očekujte potpunu promenu noćnog prevoza u Beogradu

Stručnjaci Saobraćajnog fakulteta prirediće projekat, pre svega u skladu sa potrebama Beograđana

Linije koje prevoze putnike nakon ponoći u Beogradu mogle bi da pretrpe značajne promene, a veliki uticaj na to imaće anketa putnika. Za ovaj poduhvat angažovani su stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta koji će uraditi sveobuhvatnu analizu.

Po svetom srpskom spomeniku danas kučići vrše nuždu: Čak ni Beograđani ne znaju šta se nalazi u centru prestonice (FOTO)

Da bi usluge bile prilagođene korisnicima javnog transporta Beograda svoj sud daće anketiranih 800 putnika. Tek kada se čuje njihov glas, biće projektovana mreža prevoza. Stručnjaci će za 100 dana da urade sveobuhvatnu analizu noćnih linija i to: postojeće mreže linija, tarifnog sistema, sistema karata i sistema naplate, postojećih transportnih kapaciteta, načina upravljanja, broja prodatih karata...

- Nejasno definisani minimalni standardi kvaliteta pružene usluge, razlog su za nezadovoljstvo  putnika. Noćni prevoz mora da se prilagođava razvoju grada, odnosno da se linije i transportni kapaciteti usklade sa sa potrebama žitelja prestonice - rečeno  je iz Sekretarijata za javni gradski prevoz za "Večernje novosti".

Studija "Unapređenje i razvoj sistema noćnog javnog transporta putnika" poverena je Saobraćajnom fakultetu, koji je po kriterijumu "najniža ponuđena cena" dobio ovaj posao. Sa firmom "Pablik transport konsalt" oni će ovaj posao uraditi  za 4,92 miliona dinara, pobedivši na konkursu grupu ponuđača iz Novog Sada, koju čine fitrma "Trafik i transport solušn" i Fakultet tehničkih nauka koji su ponudili 4,98 miliona dinara.

KAKO TRENUTNO IZLGEDA NOĆNI PREVOZ

Tokom noći privatni prevoznici voze na 25 linija, rešenjem Sekretarijata od 1. aprila 2006. godine. Najfrekfentniji su pretežno u samom centru grada, sa najkraćim intervalima između polazaka od pola sata, a do udaljenijih delova grada saobraćaju na jedan sat i sat i 30 minuta.

Na primer, od Trga republike do Zemuna, polasci autobusa su od ponoći do 2.30 na pola sata, a od istog polazišta do Sremčice na jedan sat.

Dnevne karte ne ne važe u noćnom režimu koji traje od ponoći do četiri sata ujutru. Cena u prvoj zoni je 150 dinara, a u drugoj 210, akupuju se u vozilu.

Najveći deo postojećih linija polazi sa Trga republike. Dve kreću s Studentskog trga, dve sa Dorćola, jedna sa Slavije i jedna sa Glavne železničke stanice.

VIDEO: Slon odmetnik, presreo autobus pa krao hranu putnicima

 

(Telegraf.rs)