Konfuzija u Uzun Mirkovoj: Biciklistička staza ukinuta, pa se "povampirila"

Iako je staza ukinuta, prolaz za bicikliste je moguć

Foto: Mateja Beljan

Biciklisti koji prolaze kratku deonicu od Studentskog trga do Kalemegdana, u Uzun Mirkovoj ulici u Beogradu upadaju u pravi rebus - biciklistička staza je ukinuta, ali se još vidi na kolovozu. Tačnije, ona je sada samo zamrljana i njeni ostaci su sada deo saobraćajne trake, pa se ne sme koristiti za bicikle.

Istovremeno, postoje uredno postavljeni saobraćajni znaci, ali oni u kombinaciji sa poluobrisanom stazom na neki način zbunjuju.

Najpre, iz smera Kalemegdana nailazi se na znak da biciklistička staza prestaje, iako na tom mestu ona nije obrisana s asfalta. Potom se nailazi na znak da je dozvoljeno skretanje samo levo i desno, osim za javni prevoz koji, dakle, može da ide i pravo. A onda, nalazi se trouglasti znak u kome je prikazan bicikl, što zapravo ne označava stazu, već upozorava vozače da se na putu mogu naći biciklisti. U tom delu staza je delimično obrisana.

Na kraju te deonice staza se vraća, a biciklisti mogu da odahnu, jer su konačno izašli iz neke "nedefinisane zone".

Suština je da se biciklistička staza u kratkom delu trase prekida, što je definisano i saobraćajnim znacima, ali na malom mestu nalazi se mnogo znakova u koje biciklista treba da gleda, pritom se pitajući gde počinje, a gde prestaje njegova staza.

- Nije jasno i vrlo je opasno. Stare oznake crvene boje po kolovozu moraju da se skinu. Nije lepo obeleženo i može da stvori opasnost zbog nesporazuma. Saobraćajna signalizacija mora biti takva da vozaču daje vrlo jasnu i trenutno razumljivu poruku. Ova saobraćajna signalizacija nije u odgovarajućem stanju i to može stvoriti velike proleme - objasnio je za "Telegraf" profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

Pitali smo nadležni Sekretarijat za saobraćaj kako biciklisti treba da se ponašaju na ovom delu puta.

- S obzirom da je na deonici Uzun Mirkove od Studentskog trga do Kralja Petra ukinuta biciklistička traka, zbog potrebe dvosmernog saobraćanja vozila javnog prevoza na liniji EKO 2, biciklisti ovom deonicom mogu da se kreću kolovozom uz desnu ivicu kolovoza u oba smera kretanja, u skladu sa članom 40. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima („Službeni glasnik RS“, br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 (Odluka Ustavnog suda), 55/2014, 96/2015, 9/2016 (Odluka Ustavnog suda), 24/2018, 41/2018 (drugi zakon), 41/2018, 87/2018, 23/2019, 128/2020 (drugi zakon)).

Ipak, iz "Beogradputa" nisu nam odgovorili da li će da urede horizontalnu signalizaciju.

Video: Havarija u Savskoj ulici: Voda svuda okolo

(Telegraf.rs)