Zapalilo se 10 autobusa gradskog prevoza ove godine: Vozač tačno zna kada treba da se napusti vozilo

I dalje se ne zna zbog čega se nedvano autobus zapalio u Ripnju, zapisnik je sastavljen, još se prikupljaju informacije, a formirana je i komisija za ovaj slučaj

Foto: Instagram/Serbialive_beograd

Od početka godine u Beogradu se zapalilo desetak autobusa gradskog prevoza. Odgovor nadležnih je uvek isti, prošli su tehnički pregled. Neki, kao ovaj poslednji koji se zapalio u Ripnju, su ga prošli svega nekoliko sati pre nego što se pretvorio u buktinju.

Za nekoliko minuta pretvorio se u buktinju. Vatra je bila toliko jaka da je staklo na obližnjoj mesari puklo, a vrata se istopila.

"Ja sam bila u mesari tu, spremala porudžbinu i taj autobus 405 je stao i počeo je nazad da se puši, vozač je izašao počeo da gasi jednim aparatom, pa onda drugim, mi smo mu dodali treći, ali ništa nismo mogli, čovek se onda pomerio tu, zvali smo vatrogasce", kaže Tatjana Ivanović, koja je radila u mesari.

U ponedeljak ujutru iz pogona GSP-a autobus je izašao na ulicu. Nekoliko sati ranije prošao je redovan tehnički pregled, tvrde u GSP-u. Nalog je potpisan, sve je ispravno, i autobus je krenuo put trase Trošarina - Ripanj. U toku dana pređe više od 600 kilometara. Bio je star 17 godina i prešao je oko milion i 700 hiljada kilometara, što je prosek za to godište, rekli su nam u GSP-u.

- Radilo je tokom celog leta u redovnom saobraćaju, nije bilo nikakvih problema ni tokom najvećih vrućina na tom vozilu, ali ovog puta je došlo do samozapaljenja, ali važno je da se sistem koji imamo aktivirao -  rekla je Slavica Stevanović iz GSP-a.

Sistem se aktivira kada temperatura motora pređe određenu granicu, a na komandnoj tabli vozaču se upale lampice. To je znak da se vozilo zaustavi i putnici izađu.

Svaki autobus se pregleda jednom dnevno, tvrde u pogonu.

- Oni ujutru odavde kreću u saobraćaj, kada završe sa vožnjom, oni se vraćaju ovde, prvo idu na dolivanje goriva, pa onda pranje, a onda im se otvara radni nalog i idu u garažu gde se vrši pregled ispravnosti vozila - kažu u GSP-u.

Pregledaju se kočnice, ulje, vrata, signalizacija i još mnogo toga. Takođe, i vatrogasci su dužni da prekontrolišu oba protivpožarna aparata u vozilu, a vozači prolaze obuku za njihovo korišćenje. Kada se ustanovi da je sve ispravno, potpisuje se radni nalog, autobus se parkira u pogonu i sutradan je spreman za vožnju.

Za teže trase kao što je put do Ripnja, i novijim vozilama bila bi zahtevna vožnja, a kamoli starijim.

- Jeste linija na 405 koja ide do Ripnja jedna od težih linija, ali mi u Beogradu imamo najtežu liniju, a to je 26-ica. Zato mislim da ne može da se kaže da je to uzrokovalo samozapaljenje autobusa - navela je Stevanovićeva.

I dalje se ne zna zbog čega se autobus zapalio. Zapisnik je sastavljen, još se prikupljaju informacije, a formirana je i komisija za ovaj slučaj. U narednih 10-tak dana trebalo bi da se sazna tačan uzrok ovog slučaja. Od početka godine zapalilo se 10-tak autobusa javnog gradskog prevoza. Nekad zbog klime, mogu da budu u pitanju i instalacije, a u nekim slučajevima se razlog ne zna.

Video: Zapalio se autobus u Ripnju, izgoreo ceo

(Telegraf.rs)