Zašto u Beogradu nastaje kolaps u saobraćaju svaki put kad padne kiša?

V. B.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Kada nastane kolaps, ukombinovan sa nervozom i vlažnim kolovozom, dobijate potpuno haos

Foto: Tanjug/Tanjug video

Prosečan kišni dan u Beogradu najgora je noćna mora za građane, a još kad izađete na ulice, tek vam se onda "sloši". Dodajte na to da je u pitanju radni dan i dobićete potpuni "cirkus". Posebno je kolaps primetan kada kiša dođe iznenada posle lepog vremena - svuda su kolone automobila, čukanja, nervozni vozači "leže" na sirenama i svi se pitaju "Šta se to dešava sa Beogradom kad padne kiša?!"

Primetili smo da tokom "sivih" dana na ulicama glavnog grada ima veći broj automobila nego obično, konsekventno tome stvara se gužva i saobraćajne nesreće su češće.

Pitali smo se zašto je to tako, pa smo kontaktirali sa onim sugrađanima koji su stalno na ulicama - taksiste. Oni su nam objasnili da se u tom periodu na ulicama skoro pa duplira broj vozila.

- U normalnim okolnostima, tokom sunčanih dana, prosečan Beograđanin bira da na posao ode gradskim prevozom. To je najbolja opcija jer je mesto za parkiranje u gradu danas "retka pojava". Kada krene kiša, ljudima je mrsko da čekaju autobus na otvorenom, pa onda da se guraju sa surađanima u njemu, shodno tome, lakše im je i da traže mesto za parkiranje, ali da se voze u toplim i udobnim kolima uz zvuk radija. E to sada pomnožite sa većinom Beograđana koji voze kola, stavite ih sve u isto vreme na kolovoz i dobili ste stravične gužve u gradu - objasnio nam je jedan taksista.

Kada nastane kolaps, ukombinovan sa nervozom i vlažnim kolovozom, dobijate potpuni haos.

- Ljudi su nestrpljivi, pa bi voleli sve sada i odmah. Tako prosečan vozač uđe u gužvu, trubi, pokušava da se provuče kako bi što pre došao na željenu destinaciju. Tako najčešće dolazi do saobraćajnih nesreća, a klizav asfalt ne pomaže u sprečavanju istih, već, naprotiv, povećava rizik - dodao je taksista.

Gospodin nas je podsetio i na "sitnicu" koja predstavlja problem u svakodnevnoj vožnji, a samim tim doprinosti stvaranju gužvi i u "gustom" saobraćaju, kakav je tokom kišnih dana.

- Ljudi ovde ne umeju da koriste semafore. Kada se upali zeleno svetlo, prosečnom vozaču je potrebno oko 5 sekundi da se pokrene, pa onom iza njega još pet, i tako u nedogled. Na taj način oni doprinose nastajanju gužve koja je najkritičnija tokom kišnih radnih dana. Kada sam bio u Italiji, shvatio sam zašto su kod njih zastoji daleko ređi. Oni vode računa o saobraćajnim znacima i semaforima. Kako se upali svetlo, oni pritisku gas i gotovo trkački startno kreću - zaključio je vozač taksi vozila.

Klizav asfalt, svesne ali i nesvesne odluke vozača, kao i nepoštovanje propisa zajedno daju užasne rezultate. Sve te komponente povećavaju rizik za saobraćajne nesreće sa potencijalno teškim ili fatalnim posledicama. Poručujemo vozačima da vode računa u vožnji jer će tako smanjiti mogućnost da dođe do nezgode.

(Telegraf.rs)