Oglasili se iz Lučke kapetanije i imaju važnu poruku za sve u rečnom saobraćaju

M. L.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Mateja Beljan

Od Starog savskog mosta ostali su još samo luk i dva stuba. Iz Lučke kapetanije navode da je plovni put u zoni radova obeležen crvenim i zelenim bovama i pozivaju sve učesnike u rečnom saobraćaju da je izbegavaju. Za novi most, koji bi trebalo da bude gotov pre početka Ekspa, projektovani su poseban tramvajski kolosek, po dve saobraćajne trake u oba smera i staze za pešake i bicikliste.

Stari Savski most više ne spaja obale budući da su ga majstori, moćne mašine i kranovi sveli su ga na jedan luk i dva stuba. Mnogi kažu da je teže rušiti nego graditi, pogotovo iznad vode, ali i u zoni plovnog puta Savom.

Milan Nikolić, šef Lučke kapetanije kaže da brzina kretanja mora velikih brodova mora da se prilagodi i da ne sme biti manja od šest kilometara na sat a maksimalna 15. Oni prilikom svog kretanja mogu da naprave talas i povuku vodu i da stvore probleme ostalim učesnicima u saobraćaju i plutajućim objektima koji su privezani, dodaje Nikolić.

Dozvola važi za određene gabarite, plovni put je dvosmeran, obeležen crvenim i zelenim bovama, ali na Savi se tek očekuje pojačani intenzitet plovidbe.

"Zona radova je obeležena, pozivamo sve učesnike u plovidbi da se pridržavaju svih pravila bezbednosti na vodi, da izbegavaju zonu radova, dodatno je i obeležena zona radova plutajućim oznakama, da se ne približavaju mašinama, odnosno plovilima koji su angažovani na izvođenju radova, jer sva ta plovila imaju sidra i sajle kojima su privezana", napominje Milan Nikolić.

Očevici kažu da most brzo nestaje kao da je od lego kockica, a ostaci se odlažu u kontejnere pored obale. Podsećamo da je ovo bio jedini most u Drugom svetskom ratu. Istina projektovan je uoči rata, što svedoči o brzom razvoju tadašnje države, ali mnoge činjenice govore da su ga Nemci dovezli sa Tise. Zbog toga se, dugo posle rata zvao Nemački most princ Eugen. Već 70-tih godina, kada je Beograd imao 20 puta manje automobila nego sad, bio je usko grlo. Tada je i saniran, a pre 17 godina proširene su mu saobraćajne trake, kojima su se više od 40 godina kretali i tramvaji. Novi most imaće poseban tramvajski kolosek - po dve saobraćajne trake u oba smera i stazu za pešake i bicikliste.

Gradski mendžer Miroslav Čučković kaže da će novi most biti tri puta širi od starog. "Tako ćemo dobiti maksimalnu protočnost zajedno sa (planiranim) tunelom kod Ekonomskog fakulteta koji bi dalje trebalo da ide ka Karaburmi i Mirijevu", dodaje Čučković.

Novi most trebalo bi da bude završen pre Ekspa, za stari je predloženo da bude eksponat u parku Ušće ili da premosti Lido. Trenutno je u kontejnerima.

(Telegraf.rs/RTS)