Počela gradnja auto-puta od Preljine do Požege, Vučić najavio: Već od Svetog Nikole otvaranje nove deonice Koridora 11 (FOTO) (VIDEO)

Izvođač je kineska kompanija CCCC, a rok za izvođenje radova je 36 meseci

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović, ambasadorkom Kine Čen Bo i velikim brojem građana prisustvovao je početku izgradnje deonice auto-puta Preljina - Požega, u dužini od 30,9 kilometara, na Koridoru 11 (E-763).

VUČIĆ PORUČIO: VEĆ ZA SVETOG NIKOLU ĆETE MOĆI OD ČAČKA DO BEOGRADA ZA OKO SAT VREMENA

Predsednik Srbije je izjavio da danas počinje izgradnja jedne od najtežih deonica autoputa ka Crnoj Gori od Preljine do Požege i istakao da se posle 70 godina ispunjava san građana tog dela zemlje, kao i da će za neku godinu Srbija biti spojena auto-putem sa Crnom Gorom.

Zahvalio je velikom broju građana iz Požege, Čačka, Lučana, Donjeg Milanovca, Arilja i Ivanjice i drugih mesta što su došli na otvaranje radova, rekao im da su čekali 70 godina na ozbiljnije promene i da sve što je ranije bilo nemoguće, uprkos brojnim obećanjima prethodne vlasti, danas postaje moguće.

Vučić je rekao da će već do 19. decembra, na Svetog Nikolu, biti otvorena deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca i dodao da su mu to obećali Kinezi.

Takođe, rekao je da će za Vidovdan biti otvoren ceo potez puta od Obrenovca do Čačka i da će se stizati za kolima za samo jedan sat ili za koji minut više.

Vučić je rekao da su Kinezi zainteresovani da grade i auto-put od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom i izrazio očekivanje da će uskoro biti otvoreni radovi i na toj deonici.

Poručio je da se otvaraju radovi na do sada najtežoj deonici koja će biti teška za gradnju kao i deonica autoputa na Koridoru 10 kroz Grdeličku klisuru. Kako naveo, na toj deonici su kosine manje nego u Grdeličkoj klisuri, ali će biti teža gradnja tunela, koji će se na ukupno 31 km autoputa protezati u dužini od 12 km u oba smera.

- Gradimo i mostove preko Morave i Lučana. Moraćemo da uradimo najteže poslove da bi zavrsili za dve godine - poručio je okupljenim građanima.

Najavio je da će se graditi i krak auto-puta ka Crnoj Gori koji će povezati Arilje, Ivanjicu, Sjenicu i Novi Pazar.

- To je tih nedostajući 107 km do Crne Gore i to će biti najskuplja deonica i najzahtevnija - rekao je on i dodao da će sa Kinezima najverovatnije biti napravljen dogovor i za tu deonicu.

Predsednik dodaje da će sa završetkom te deonice biti ispunjen istorijski san da se autoputem spoje Srbija i Crna Gora.

Već se radi, navodi, projekat za drugi krak autoputa ka Užicu, Kotromanu i Višegradu kako bi se spojio zlatiborsksi i moravički deo Srbije sa sa BiH i Republikom Srpskom, naglasio je Vučić.

Takođe, ističe da će biti povezan taj deo zemlje i sa Beogradom i podseća da će uskoro početi da se gradi i Moravski koridor koji će od Preljine ići do Kraljeva, Trstenika, Kruševca i Pojata.

- Sve što nismo uradili 70 godina biće gotovo sada za dve godine. Sve što smo mislili da se nikad neće dogoditi. Tamo gde nema gasa i puta, nema invesitora. Tamo gde ima investitora, nema gladnih, nego ima budućnosti za našu decu - rekao je Vučić.

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Podsetio je da se na put čekalo 70 godina i da to nije bilo samo pitanje političke odluke i nečije želje, već nečije borbenosti, marljivosti i znanja.

- Morate da imate uređene javne finansije, javni dug pod kontrolom, pare da sve platite, tek tada možete da gradite autoputeve, povećavate zaposlenost. Mi smo to uspeli u prethodnih nekoliko godina - rekao je Vučić.

On je to slikovito objasnio navodeći podatke o BDP, ističući da je BDP 2008. bio 35,7 milijardi evra, 2013. 36,4 milijarde evra, da bi se 2018. godine popeo na 42,8 milijardi.

- Od 2008. do 2013. smo uvećali vrednost koju pravimo za 700 miliona evra. Ali do 2018. godine smo ih uvećali za 6,4 milijarde, u istom vremenskom periodu. To će sada ići sve brže i brže, jer su ljudi pokazali da veruju stvarnim reformama, a ne prevarantima, ne onima koji kažu - budite uz nas jer smo lepi i pametni, a ne rade ništa - istakao je predsednik.

On je istakao da je doveo kineskog predsednika Sija u Srbiju, rešio problem u Boru, Smederevu, Zrenjaninu i da će se rešiti još mnogi problemi uz pomoć Kine.

- Mnogi su potcenjivali to, ali danas je najveći izvoznik i fabrika u Srbiji Železara Smederevo. Ali to nije naša pamet, već kineska. Naša je bila da prepoznamo - izjavio je predsednik.

MIHAJLOVIĆ: SA PUTEVIMA DRŽAVE SE MENJAJU NA BOLJE

Nema grada, ni države koja se ne menja na lepše i na bolje kada se grade putevi, pogotovo autoputevi, a za autoputem u zapadnu Srbiju doći će fabrike i pogoni, poručila je danas ministarka ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastruktre Zorana Mihajlović na početku gradnje deonice Preljina - Požega na Koridoru 11.

Foto: Tanjug/Rade Prelić

- Nema lepšeg dana od današnjeg kada počinjemo važnu, gotovo najvažniju deonicu na Koridoru 11 - rekla je Mihajlović i naglasila da je u prethodnih nekoliko godina otvoreno 300 kilometara auto-puta u Srbiji.

Ukazala je da se značaj izgradnje auto-puteva odlično vidi i na primeru Koridora 10 - kako su se otvarale nove deonice, tako su se nizale i fabrike i pogoni.

- Tako će da bude i na Koridoru 11. Imaćemo i fabrike i pogoni, kako imamo autoputeve, a to će pomoći da ostanemo, da živimo u našoj Srbiji - poručila je Mihajlović i zahvalila Kini na tome što je prepoznala da je Srbiji važan Koridor 11, kao što je i Srbija prepoznala značaj inicijative "Pojas i put" i bila jedna od prvih u svetu koja je prihvatila taj globalni projekat.

- Neka nam je srećan početak radova, da izvođač radova izvede sve kako treba, a mi da budemo ponosni na svaki metar auto- puta - poručila je Mihajlović.

Kineska ambasadorka u Srbiji, Čen Bo, sa Zoranom Mihajlović i Aleksandrom Vučićem na svečanom početku radova na auto-putu od Preljine do Požege-Foto: Tanjug/Rade Prelić

Rok za izvođenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra.

Deonica Preljina - Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara. Skoro trećinu trase će činiti mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Auto-put je podeljen na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora duž reke Cemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Veliki broj građana okupio se kako bi prisustvovao svečanom početku radova-Foto: Telegraf.rs

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Povezivaće Čačak, Lučane i Požege i dva okruga - Moravički i Zlatiborski i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije, već i za regionalno povezivanje.

Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

(Telegraf.rs/Tanjug)