"Audi" sleteo s puta, na krivini sa duplom punom kod Čačka! Ovo su uzroci koji dovode to tragične nesreće

E. H.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: RINA, Telegraf.rs

Automobil "audi", u kom su jutros pronađena bila 2 beživotna tela, danas je, posle više od 30 časova potrage pronađeno u kanalu, kraj jezera Međuvršje u Ovčarsko-kablarskoj klisuru, dvadesetak kilometara od Čačka.

Sumnja se da se radi o telima nestale dvadesetogodišnje studentkinje Ane Radović i njenog prijatelja koji je upravljao vozilom.

Zasad se ne zna uzrok gubitka kontrole nad vozilom, a na snimcima sa mesta teške saobraćajne nesreće vidi se da je automobil sleteo s puta na krivini, koja je obeležena duplom punom linijom. "Audi" je bio zaglavljen u betonskom propustu pored magistralnog puta Požega–Čačak, ali ne u jezeru kako se prvobitno sumnjalo.

Pretpostavlja se da je do sletanja s puta došlo u ponedeljak u popodnevnim satima, a u to vreme put je bio vlažan, a temperatura oko 0 stepeni Celzijusa.

Zasad se ne znaju uzori nesreće, ali postoji nekoliko najverovatnijih scenarija koji se u praksi najčešće dešavaju. Mogu se podeliti u tri grupe: ljudski faktor, tehnički kvar i uslovi puta.

1. Ljudski faktor (najčešći uzrok u 80–90% udesa) Gubitak kontrole u krivini

Ulazak u krivinu prevelikom brzinom

Pogrešna procena oštrine krivine

Kasna reakcija (kasno kočenje → blokiranje, zanosenje)

Umor ili mikro–san

Vozač može da nakratko zaspi (1–3 sekunde) → vozilo prelazi u suprotnu traku ili ka kanalu.

Dug put, noć, loš san, stres — klasičan okidač.

Pritisak gasa / kočenje u krivini

Naglo kočenje u krivini ili puštanje gasa može izbaciti auto iz pravca (podupravljanje ili nadupravljanje).

Skretanje pažnje

Telefon

Navigacija

Razgovor

Okretanje ka suvozaču ili pozadi

Samo sekund nepažnje u krivini može biti fatalan.

Izbegavanje nečega na putu

Životinja

Rupa

Grana

Drugo vozilo koje je prešlo u traku

Pokušaj naglog izbegavanja u krivini gotovo uvek vodi gubitku kontrole.

 Tehnički kvarovi

Iako ređi, mogu da budu presudni:

⚠️ Pucanje gume

Najopasniji mogući kvar u krivini.

Auto odmah vuče u jednu stranu — neiskusan vozač refleksno koči → gubi kontrolu.

⚠️ Kvar na kočionom sistemu

Produžen put kočenja u krivini

Proklizavanje

⚠️ Problemi sa trapom / poluosovinama / servo upravljačem

Naglo povlačenje u stranu ili teže upravljanje.

⚠️ Zamrzavanje ili blokiranje kočnica / ABS-a (ako je hladno)

Oštro skretanje + blokirane kočnice → izletanje.

Foto: RINA

 Uslovi puta i okoline

⚠️ Mokar asfalt ili led

Tanak sloj vode u krivini → klizanje

Noću se lako stvori i "crni led", nevidljiv vozaču.

⚠️ Blato, lišće ili pesak u krivini

Često nevidljivo, ali izuzetno klizavo.

⚠️ Loša vidljivost

Mrak

Magla

Kiša

Nebo reflektuje na mokrom putu → vozač ne vidi krivinu dovoljno rano.

Loša signalizacija

Krivina nije obeležena

Nema upozorenja

Nema zaštitne ograde

Foto: RINA

 Najverovatniji scenariji u kombinaciji krivine + puna linija + sletanje

Prevelika brzina + ulazak u krivinu → gubitak kontrole

Umor ili trenutni gubitak pažnje → prelazak preko pune linije

Naglo izbegavanje nečega u krivini

Mokar ili klizav put → auto „beži“ prema spoljašnjoj strani krivine

Pucanje gume / tehnički kvar → nemogućnost upravljanja u krivini

(Telegraf.rs)