"Audi" sleteo s puta, na krivini sa duplom punom kod Čačka! Ovo su uzroci koji dovode to tragične nesreće
Automobil "audi", u kom su jutros pronađena bila 2 beživotna tela, danas je, posle više od 30 časova potrage pronađeno u kanalu, kraj jezera Međuvršje u Ovčarsko-kablarskoj klisuru, dvadesetak kilometara od Čačka.
Sumnja se da se radi o telima nestale dvadesetogodišnje studentkinje Ane Radović i njenog prijatelja koji je upravljao vozilom.
Zasad se ne zna uzrok gubitka kontrole nad vozilom, a na snimcima sa mesta teške saobraćajne nesreće vidi se da je automobil sleteo s puta na krivini, koja je obeležena duplom punom linijom. "Audi" je bio zaglavljen u betonskom propustu pored magistralnog puta Požega–Čačak, ali ne u jezeru kako se prvobitno sumnjalo.
Pretpostavlja se da je do sletanja s puta došlo u ponedeljak u popodnevnim satima, a u to vreme put je bio vlažan, a temperatura oko 0 stepeni Celzijusa.
Zasad se ne znaju uzori nesreće, ali postoji nekoliko najverovatnijih scenarija koji se u praksi najčešće dešavaju. Mogu se podeliti u tri grupe: ljudski faktor, tehnički kvar i uslovi puta.
1. Ljudski faktor (najčešći uzrok u 80–90% udesa) Gubitak kontrole u krivini
Ulazak u krivinu prevelikom brzinom
Pogrešna procena oštrine krivine
Kasna reakcija (kasno kočenje → blokiranje, zanosenje)
Umor ili mikro–san
Vozač može da nakratko zaspi (1–3 sekunde) → vozilo prelazi u suprotnu traku ili ka kanalu.
Dug put, noć, loš san, stres — klasičan okidač.
Pritisak gasa / kočenje u krivini
Naglo kočenje u krivini ili puštanje gasa može izbaciti auto iz pravca (podupravljanje ili nadupravljanje).
Skretanje pažnje
Telefon
Navigacija
Razgovor
Okretanje ka suvozaču ili pozadi
Samo sekund nepažnje u krivini može biti fatalan.
Izbegavanje nečega na putu
Životinja
Rupa
Grana
Drugo vozilo koje je prešlo u traku
Pokušaj naglog izbegavanja u krivini gotovo uvek vodi gubitku kontrole.
Tehnički kvarovi
Iako ređi, mogu da budu presudni:
⚠️ Pucanje gume
Najopasniji mogući kvar u krivini.
Auto odmah vuče u jednu stranu — neiskusan vozač refleksno koči → gubi kontrolu.
⚠️ Kvar na kočionom sistemu
Produžen put kočenja u krivini
Proklizavanje
⚠️ Problemi sa trapom / poluosovinama / servo upravljačem
Naglo povlačenje u stranu ili teže upravljanje.
⚠️ Zamrzavanje ili blokiranje kočnica / ABS-a (ako je hladno)
Oštro skretanje + blokirane kočnice → izletanje.
Uslovi puta i okoline
⚠️ Mokar asfalt ili led
Tanak sloj vode u krivini → klizanje
Noću se lako stvori i "crni led", nevidljiv vozaču.
⚠️ Blato, lišće ili pesak u krivini
Često nevidljivo, ali izuzetno klizavo.
⚠️ Loša vidljivost
Mrak
Magla
Kiša
Nebo reflektuje na mokrom putu → vozač ne vidi krivinu dovoljno rano.
Loša signalizacija
Krivina nije obeležena
Nema upozorenja
Nema zaštitne ograde
Najverovatniji scenariji u kombinaciji krivine + puna linija + sletanje
Prevelika brzina + ulazak u krivinu → gubitak kontrole
Umor ili trenutni gubitak pažnje → prelazak preko pune linije
Naglo izbegavanje nečega u krivini
Mokar ili klizav put → auto „beži“ prema spoljašnjoj strani krivine
Pucanje gume / tehnički kvar → nemogućnost upravljanja u krivini
(Telegraf.rs)