CRNA STATISTIKA: 400 poginulih u Srbiji! Putevi postaju opasniji od vatrenog oružja

Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: RINA

Crna statistika na srpskim putevima ne jenjava, dostižući alarmantnu tačku sa 400 izgubljenih života od početka godine.

Samo tokom protekle nedelje, na kolovozu je ugašeno 14 života, a tragični niz obuhvata i smrt jednog deteta u prethodnom vikendu. Ovakvi podaci ponovo otvaraju pitanje zašto Srbija beleži jednu od najtežih statistika stradalih u saobraćaju u regionu.

O gorućem problemu visoke smrtnosti u emisiji „Uranak“ na K1 televiziji govorili su prof. dr Milan Vujanić i Branko Stamatović, v.d. za bezbednost saobraćaja. Njihove izjave otkrivaju koliko je neadekvatan odnos prema riziku glavni uzrok tragičnih brojki.

Poređenje koje ledi krv: Norveška naspram Srbije

Profesor dr Milan Vujanić naglasio je da se u našoj zemlji očigledno ne ceni dovoljno ljudski život, poredeći stanje sa razvijenim državama:

„Ako znate da je u Norveškoj za celu 2022. godinu poginuo jedan čovek... To pokazuje koliko se u toj državi ceni ljudski život.“

Foto: Mateja Beljan

Vujanić je ukazao na globalnu statistiku koja nedvosmisleno pokazuje koliku opasnost predstavljaju putevi:

„Najveća smrtnost – govorim na svetskom nivou – 18% ljudi strada u saobraćajnim nesrećama, a samo tri posto od vatrenog oružja u mirnodopskim uslovima. Opasnije je imati pištolj ili voziti auto? Mi naš narod nismo naučili i nismo mu objasnili šta je opasno.“

Mladi i pojas: Gde životi najviše propadaju

Analiza uzroka stradanja koju je izneo Branko Stamatović direktno upućuje na neodgovorno ponašanje kao presudan faktor u svakodnevnom gubitku života:

Foto: Tanjug/ANA PAUNKOVIĆ

Predstavljaju najrizičniju grupu, a najčešće stradaju zbog prekoračenja brzine, vikendom i noću, vođeni željom za dokazivanjem.

Nevezivanje pojasa: Dok se pojas na prednjem sedištu koristi, na zadnjem sedištu ga koristi tek svaka četvrta osoba. Stamatović je tragično zaključio da bi stopostotnom upotrebom pojasa moglo biti spaseno preko sto života godišnje.

Ovi podaci jasno pokazuju da je visok broj stradalih u Srbiji direktna posledica niske svesti o opasnosti i elementarnog zanemarivanja bezbednosnih mera.

(Telegraf.rs, K1)