Priče o feminističkoj heroini i borbi sa seksualnom opredeljenošću u Filharmoniji

Finale Mrakobesa Beogradske filharmonije

Finale filharmonijskog ciklusa Mrakobes, pod palicom stalnog gostujućeg dirigenta Danijela Rajskina, zakazano je za petak 31. maj (Kolarac, 20č). Na programu je moćna kombinacija dela Šostakoviča, Šnitkea i Čajkovskog, a kao solista sa orkestrom se prvi put predstavlja violistkinja Tatjana Mazurenko.

Poslednjim koncertom u ovom ciklusu, mračna strana lјudskog postojanja dostiže svoju muzičku kulminaciju. Program otvara svita iz opere „Ledi Magbet Mcenskog okruga“ Šostakoviča, po priči o mladoj ženi preljubnici koja ubija svog supruga, njegovog oca i nećaka. Interesantno je što je Šostakovič glavnu junakinju pretvorio u svojevrsnu feminističku heroinu koja te zločine čini u cilju sopstvenog oslobađanja od muške dominacije. Jedno od izvođenja ovog dela na kome je prisustvovao Staljin i revoltirano ga napustio, odvelo je kompozitora u duboki mrak narednih 25 godina u kojima je bio odbačen.

Foto: Promo/Marko Đoković

Nesrećne životne okolnosti obeležile su i nastanak Koncerta za violu Alfreda Šnitkea, na kome je kompozitor radio u prelomnom periodu svog života. Ova kompozicija je odmah doživela veliki uspeh, delom i zbog čuvenog Jurija Bašmeta kome je posvećena. Zajedno sa Beogradskoj filharmonijom, publika će imati priliku da čuje Tatjanu Mazurenko, jednu od vodećih violistkinja današnjice kao i njen prepoznatljivo izražajan stil.

Koncert zaokružuje Četvrta simfonija Čajkovskog, zvana “Sudbinska”. Rad na njoj autor je započeo u poslednjim mesecima braka i predstavlјa njegovu borbu sa seksualnom opredelјenošću i depresijom. Zatočitavim delom provejava metafora sudbine, te fatalne snage koja nas onemogućava da dostignemo sreću.

Sto ulaznica za program snažne tematike biće u prodaji sat vremena uoči koncerta, odnosno od 19 časova na blagajni Kolarca.

(Telegraf.rs/ PR)