Ko od poslanika u Skupštinu dolazi autobusom i vozom, a ko službenim automobilom?

Oko 30 miliona dinara godišnje potroši se iz budžeta Srbije na gorivo 239 poslanika koji koriste svoje automobile, dok su svega 150 hiljada dinara koštale markice za prevoz 11 poslanika

Od 250 narodnih poslanika u Skupštini Srbije, samo njih 11 koristi javni prevoz kako bi došli na sednice parlamenta i za to ne koriste službene automobile i ne troše državno gorivo.

Prema zvaničnim podacima, oko 30 miliona dinara godišnje potroši se iz budžeta Srbije na gorivo 239 poslanika koji koriste svoje automobile, dok su svega 150 hiljada dinara koštale markice za prevoz 11 poslanika!

U poslednjih nekoliko meseci Vlada Srbije konstantno napominje da se moraju preduzeti mere štednje na svim poljima kako bi se što pre oporavila srpska ekonomija i privreda. Naravno, pomenute mere nisu zaobišle ni samu Vladu - podsećamo da se znatno smanjio broj službenih automobila koja su data na raspolaganje državnim institucijama, kao i da su ministri Vlade Srbije na svečanu sednicu u Niš putovali autobusom.

Međutim, ovo su sve bili zahtevi Vlade, a da pojedinim poslanicima nije neophodno napomenuti da državne pare treba čuvati, a ne bahato trošiti dokazuje 11 parlamentaraca koji, iako imaju privatne automobile i mogu o trošku države da pune rezervoare, tu mogućnost ne zloupotrebljavaju, već koriste javni prevoz.

Iako je javni prevoz skoro deset puta jeftiniji izbor za državu, malo njih se odlučuje da se odrekne luksuza putovanja na posao kolima. Ipak, među parlamentarcima koje građani mogu da sretnu u javnom prevozu su naprednjaci Vesna Rakonjac i Vladimir Đukanović, poslanica SPS-a Stefana Miladinović, a i Janko Veselinović, poslanik NDS-a, koji naprimer iz rodnoga Novog Sada putuje vozom i autobusom.

Ovi poslanici su i pre ulaska u parlament koristili javni prevoz, a kako navode za Naše novine, to im predstavlja i lakši, bezbedniji i lepši način putovanja, jer su nakon posla previše umorni da voze, a u prevozu imaju mogućnost da porazgovaraju s građanima, da čuju njihove probleme i dileme, što im pomaže u svakodnevnom radu.

Poslanici tvrde da ljudi često imaju potrebu da se požale i da se raspitaju šta će biti s platama, penzijama i kakve će se odluke doneti povodom raznih pitanja. Drugi su, pak znatiželjni, pa ih zanima kako izgleda jedan poslanički dan u Skupštini Srbije i koliko koštaju hrana i piće u skupštinskom restoranu.

Vesna Rakonjac svakog dana iz Zemuna na posao stiže linijom 15. Iako smatra da je vožnja javnim prevozom najbolji način da se "oslušne stav  građana i ušteti budžet", kao lekar savetuje i ostalim kolegama  ovaj vid transporta, jer "pomaže posle višečasovnog sedenja u poslaničkim klupama", prenose Naše novine.

Naprednjak Vladimir Đukanović kaže da gradski prevoz koristi minimum tri puta nedeljno, a da vreme u prevozu koristi da porazgovara sa sugrađanima.

- Prepoznaju me i imaju potrebu da se požale. Uglavnom me pitaju da li mogu da im zaposlim decu, a penzioneri se brinu za smanjenje penzija. Dešavalo mi se čak i da produžim za jednu stanicu jer ne mogu nekoga da prekinem - kaže Đukanović.

Iako su parlamentarci često na meti kritika šire javnosti, ovih 11 poslanika svakako da su osvetlali obraz svojih poslaničkih grupa i da su dali primer svim svojim kolegama kako se štedi i kako se brine o svojim sugrađanima.

(Telegraf.rs)