Zašto svi ĆUTE o kvaru na FALKONU kojim je Nikolić LETEO u Vatikan?

- Nama je pilot u toku leta poslao poruku "otkazao je motor", da bi kada je sleteo rekao da su zbog čišćenja prolivene kafe pomerena krilca. Već sutra kada je avion kretao u Bazel na popravku ispostavilo se da isti motor nije mogao da upali... - rekao je srpski predsednik

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić, rekao je da istina o incidentu sa avionom "falkon" kojim je u aprilu leteo za Rim, ali se zbog kvara vratio u Beograd, nije izašla na videlo, kao i da Tužilaštvo još nije poslalo odgovor ni da li su pronađeni elementi za krivično delo.

PILOT SLUČAJNO PROSUO KAFU: Greškom pritisnuo taster za spuštanje aviona kojim je leteo predsednik!

- Istina o incidentu nije izašla na videlo. Nama je pilot u toku leta poslao poruku - Otkazao je motor - da bi kada je sleteo rekao da su zbog čišćenja prolivene kafe pomerena krilca. Već sutra kada je avion kretao u Bazel na popravku ispostavilo se da isti motor nije mogao da upali, da nigde nema kutije koja čita parametre kontrole leta i parametre u pilotskoj kabini - rekao je Nikolić.

Savetnici predsednika Nikolića, koji su sa njim bili u državnom avionu za Rim, podneli su krivičnu prijavu protiv N.N. lica zbog ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, a Nikolić kaže da Tužilastvo nije čak našlo za shodno da ih obavesti ako nisu pronađeni elementi za krivno delo što bi, prema njegovim rečima, bilo dovoljno.

- Zbog svega sam doneo odluku da svuda letim redovnim linijama, a ne državnim avionom, da me više niko ne bi ponižavao.

Predsednik je u zvanicnu posetu Vatikanu išao 17. aprila, ali je iznad jadranske obale motor "falkona 50" prestao da radi i doslo je do propadanja, a pilot je odlučio da letilicu vrati za Beograd.

Pored Nikolića u avionu su bili njegovi saradnici Ivan Mrkić, Oliver Antić, Stanislava Pak Stanković i Jasmina Mitrović Marić i svi oni osim predsednika potpisnici su krivicne prijave.

Kako prenose "Novosti", u konačnom izvestaju o incidentu Direktorata civilnog vazduhoplovstva navedeno je da je na avionu usled namernog izvlačenja pretkrilaca, aktiviranjem prekidača u slučaju nužde, došlo do "gašenja morotra broj 3", ali saopšteno je i da je gašenje motora posledica nedovoljne količine goriva i da je uzrok slabiji pritisak pumpe od potrebnog.

Kako se navodi, na servisu u Bazelu pumpa je zamenjena, a kao korektivna mera trebalo je da se zameni i prekidač za izvlačenje pretkrilaca, kako bi se ubuduće sprečila mogućnost njihovog nenamernog aktiviranja.

(Telegraf.rs / Tanjug)