Kako će izgledati referendumska kampanja? Razlozi "za" i "protiv" građanima stižu na kućnu adresu

Zakonom o referendumu Srbija je ispunila obavezu usklađivanja sa Ustavom iz 2006, kaže ministarka Marija Obradović.

Foto: Nikola Tomić

Ministarka za državnu upravu i lokalnu samoupravu Marija Obradović objasnila je da se, pored ukidanja cenzusa, novousvojenim Zakonom o referendumu uvodi i referendumska kampanja koja traje 45-60 dana. Vlada će imati obavezu da sastavi informaciju o razlozima za i protiv predloga o kom se odlučuje i da je dostavi na adresu svakog birača.

Zakonom o referendumu Srbija je ispunila obavezu usklađivanja sa Ustavom iz 2006, kaže ministarka.

- Da to nismo uskladili, bili bismo u velikom problemu, jer je to naša obaveza kao i usklađivanje sa evropskom zakonskom regulativom - rekla je Obradovićeva i istakla da su dobili pohvale evropskih međunarodnih institucija i Vencijanske komisije.

Objašnjava da je ranije, da bi referendum uspeo, bilo potrebno da opciju izabere 50 odsto ukupnog broja birača, a od sada će većina od izašlih birača donositi odluku.

Pored toga, uvodi se i referendumska kampanja. "Referendumska kampanja će trajati 45-60 dana pre referenduma, a Vlada ima obavezu da sastavi informaciju koju dostavlja svima na adresu prebivališta, u kojoj navodi razloge za ili protiv", istakla je Obradovićeva.

Ove izmene važe i na lokalu, tako da ni na lokalu više neće važiti cenzus.

Tvrdi da ovaj zakon nema nikakve veze sa Kosovom i Metohijom i "Rio Tintom".

- Apsolutno nema nikakve veze s Kosovom ili 'Rio Tintom', takva kampanja protiv vlade je pozicioniranje pred predstojeće izbore - kaže ministarka državne uprave.

Ističe da još ne postoji ni stav vlade u vezi sa "Rio Tintom", jer su u pripremi studije i istraživanja.

Ipak, kaže da i "Rio Tinto" priznaje da negde jeste izazvao ekološke posledice, tako da je i zbog toga Vlada jako oprezna.

(Telegraf.rs)