Avdo je učitelj godine, s kolegama decu osim znanju uči i vrednostima: Želimo da se ovde osećaju kao kod kuće

Vreme čitanja: oko 3 min.
Foto: Nikola Tomic

U jednoj od najvećih sarajevskih osnovnih škola, kroz čije hodnike svakog dana prođe oko 600 đaka, nastavnici se već godinama trude da spoje tradicionalne metode rada sa izazovima modernog doba.

Naša ekipa je posetila Petu osnovnu školu u Sarajevu gde smo o kreativnim vannastavnim aktivnostima, izazovima u nastavi koji nose moderne tehnologije i važnosti saradnje roditelja i nastavnika razgovarali sa učiteljima Avdom Kožarem, Amelom Hasanović i nastavnicom nemačkog jezika Amirom Kušljugić.

Svakodnevno kroz vrata ove škole prođe oko 600 učenika, koji su raspoređeni u 27 odeljenja, od prvog do devetog razreda.

"Naši učenici su vrlo aktivni i u vannastavnim aktivnostima i samim tim u školi imamo veliki broj sekcija. Neke od tih sekcija su neke kreativne sekcije, literarne, dramske, recitatorske, a imamo i veliki broj sportskih i muzičkih sekcija, tako da deca mogu da pronađu nešto za sebe", rekla je učiteljica Amela.

S obzirom na to da su deca danas mnogo više upućena u moderne tehnologije, učitelji se trude da nastavu prilagode deci i njihovim interesovanjima.

"Sigurno je da je u poslednje vreme došlo do neke ekspanzije modernih tehnologija i mi učitelji moramo da biti u koraku sa svim im što nose moderne tehnologije i nekako svakodnevno učimo, kako deca, tako i mi. Trudimo se da se obrazujemo po pitanjima informatičke pismenosti i svega onoga što se pojavljuje. Trudimo se da sve to ubacimo u našu nastavu kako bi deci bilo što interesantnije", rekla je ona.

Foto: Nikola Tomić

Učiteljica Amela kaže da je jako ponosna na odnos kakav od prvog dana u školi zajednički grade nastavnici, deca i njihovi roditelji.

Foto: Nikola Tomić

"U poslednje vreme roditelji su kroz Veće roditelja nekako više uključeni u rad škole i mi u rad zajednice i na tom polju sarađujemo. Mogu da kažem da zapravo jako dobro sarađujemo, a roditelji su uključeni i u razne radionice i bazare koje mi organizujemo. Takođe, ukoliko je nešto potrebno za decu ili neka pomoć prilikom izvođenja vannastavnih aktivnosti roditelji su svakako uključeni i mislim da je to jedan jako dobar način da sa roditeljima zajedno gradimo bolju budućnost za našu decu", rekla je učiteljica.

Učitelj Avdo je prošle godine izabran za učitelja godine

Njen kolega Avdo Kožar u ovoj školi radi već 30 godina i trenutno predaje deci koja idu u prvi razred.

"Postoji velika razlika. Nekada je osnovna škola trajala osam godina, pa su nam deca u školu dolazila sa sedam godina, a sada dolaze sa šest. Taj period sazrevanja je najveći kod dece od šeste do sedme godine i onda se tu oseti razlika. Tako da su zbog toga te ranije generacije bile puno spremnije od ovih danas", kazao nam je učitelj Avdo.

Foto: Nikola Tomić

Njegov dugogodišnji rad nije priznat samo od strane dece kojoj predaje i kolega, već i cele države, pa je tako prošle godine dobio zasluženu nagradu za učitelja godine u BiH. Iako decu na časovima uči gradivu koje je propisano nastavnim programom, učitelj Avdo se trudi da im kroz rad usadi i neke vrednosti koje će im koristiti kroz život.

"Odmah na početku školovanja trudimo se da naučimo decu da zavole školu. Želimo da se u školi osećaju kao kod svoje kuće. Trudim se da kod dece ugradim da oni budu dobri ljudi, da pomažu jedni drugima, da se uvek druže i da kod sebe razvijaju te osobine koje su veoma bitne", rekao nam je učitelj Avdo.

Za razliku od Avda i Amele, nastavnica Amira Kušljugić predaje deci starijeg uzrasta. Iako su učenicima često ocene najvažnije, ona se ipak trudi da im osim znanja usadi i neke druge vrednosti.

Foto: Nikola Tomić

"Mnogi uče samo za ocenu, ali je meni kao nastavnici i razrednoj najvažnije da oni jednog dana izrastu u dobre i karakterne osobe. Ja sam razredna jednom odeljenju već četiri godine i mogu da kažem da sam jako ponosna jer su zajedno izgradili jedan timski duh", rekla je ona.

(Telegraf.rs)