Izgleda da "dosta reči, nek zakmeči" ipak nije najbolja ideja: Slogani o rađanju promašili temu i vređaju žene, nema nagrada za slogane

Mihajlović: Većina izabranih slogana stavlja obavezu ženama da rađaju što može samo da izazove kontraefekat

Potpredsednica vlade i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost Zorana Mihajlović smatra da su članovi komisije Ministarstva kulture i informisanja koji su birali slogane za akciju podsticanja rađanja promašili temu.

"Dosta reči, nek zakmeči!" Ovim rečenicama pokušavaju da ubede Srbe da imaju više dece (FOTO)

Mihajlović je navela da većina izabranih slogana stavlja obavezu i imperativ ženama da rađaju što, uverena je ona, može samo da izazove kontraefekat.

- Nekoliko puta sam upozoravala da niko nema pravo da naređuje ženama da rađaju niti da krivi žene za stopu nataliteta i da ih doživljava kao nekakve mašine za rađanje - kaže Mihajlović, koja je i članica Komisije za populacionu politiku Vlade Srbije.

Prema njenim rečima, izbor slogana "Dosta reči, nek zakmeči“ ili "Rađaj, ne odgađaj“ su uvredljivi za žene, javno ih sramote i pokazuju veliko nerazumevanje uloge žena u Srbiji i populacionoj politici, ali i razloga zbog kojih u Srbiji treba da se rađa više dece.

Mihajlović naglašava da bi cilj svake akcije povećanja nataliteta trebalo da bude da građanima probudi svest zašto je važno da nas bude što više, zašto je dobro da svako dete ima brata ili sestru i zašto je dobro imati porodicu sa više dece.

- Osim konkretnih podsticaja, rađanje dece isprepletano je i sa uslovima u našem zdrastvu, obrazovanju, medijima, ali sa kulturnim životom naše zemlje. Zato mislim da komisija koja je izabrala ove slogane nije dovoljno sagledala čitavu sliku o problemu nataliteta u Srbiji - rekla je Mihajlović.

Komisija odlučila: Još bez slogana za podsticaj rađanja

Većinom glasova nadležna komisija odlučila je da ne dodeli pojedinačne nagrade za radove pristigle na javni poziv za izradu slogana koji bi bio korišćen u kampanji za promociju mera populacione politike sa ciljem podsticaja rađanja u Srbiji.

Komisija je konstatovala da nijedan od predloga ne zadovoljava potrebu da jedna poruka identifikuje složenost problema projektnog zadatka iz Javnog poziva, već da proglasi po dva dobitnika za sva tri mesta.

Ove mape jasno pokazuju kako Srbija odumire (FOTO)

Takođe, smatra opravdanim kritike iznete na račun slogana.

- Izbor slogana za tu bitnu društvenu temu je veoma delikatna stvar i Ministarstvo kulture i informisanja ohrabruje i Savet za populacionu politiku i Komisiju da nastavi da radi na iznalaženju najkvalitetnijeg rešenja za tu važnu temu - navodi se u saopštenju.

(Telegraf.rs/Tanjug)