O visećem mostu na Moravi niko ne brine, a on ponosno opstaje već 6 decenija: Najveća smrt za njega ga bukvalno kida (FOTO)

Na mostu je postavljen znak zabrane za traktore, ali na njega malo ko obraća pažnju

Viseći most na Velikoj Moravi, između sela Vojska u opštini Svilajnac i sela Bagrdan na teritoriji Jagodine, jedan od retkih u Srbiji i svetu, gotovo šest decenija opstaje i "služi narodu", a narod se malo brine o njemu. 

Uskoro počinju Dani komedije: Jagodinci hrle u pozorište, a svakom od ovih glumaca je posvećen po jedan dan (FOTO)

Ne koriste ga samo pešaci, već i vozači, a najveća "smrt za njega su traktori, koji gumama na zadnjim točkovima, kidaju daske i pragove", rekli su Tanjugu, meštani Bagrdana.

Na mostu je postavljen znak zabrane za traktore, "ali ne vredi, takav je naš narod", kažu oni i pokazuju na skoro popravljen prilaz mostu sa obale od Bagrdana.

Novi pragovi, nove daske, još mirišu na "firnajz", a ispred mosta, sa obe strane prilaznog puta, stoji desetak automobila sa registracijama Kragujevca i Jagodine, čekaju gazde da se vrate s druge strane Morave.

Preko mosta, koji se ljulja, preleze i pešaci, neki sa poljoprivrednim altakama, motornim testarama...

Na mostu mestimično pokidane i polomljene daske i pragovi, nesiguran za vozila, ali pešaci, pazeći na oštećenja, prelaze iznad mutne i nabijale reka, gde je danas, prema merenjima Republičkog hidrometereološkog zavoda Srbije, vodostaj 429 centimetara. Meštani kažu da se most "slabo održava, gotovo nikako, sami menjamo kada se nešto polomi i kada nam je potrebno da nešto prevezemo", a nisu sigurni ni čiji je most i ko bi ga trebao održavati.

Most su, zapisali su hroničari, 1960-ih godina izgradile jedinice tadašnje Jugoslovenske narodne armije. Projektovao ga je kapetan Predrag Jovanović, a izgradila inženjerijska jedinica majora Mihajla Milutinovića. Most je dug oko 200 metara, pričvršćen na betonske stubove čeličnim sajlama.

(Telegraf.rs/ Tanjug)