Od 170.000 pragova na pruzi Niš–Prahovo, više od 60 odsto je trulo: Zato i ne čudi što vozovi kasne

Za privrednike je ova pruga najbrži i najjeftiniji način da robu transportuju do luke Prahovo

Predstavnici tri opštine sa istoka Srbije zatražili su pomoć od Ministarstva građevine i saobraćaja za obnovu pruge Niš–Prahovo. Ova pruga je veoma važna za razvoj tog dela Srbije i nalazi se u izuzetno lošem stanju.

Od 170.000 pragova na pruzi Niš–Prahovo više od 60 odsto je istrulelo. Zato teretni i putnički vozovi idu prosečnom brzinom od 30 kilometara na sat. Za Svrljig, Knjaževac i Zaječar ova saobraćajnica je jedna od najvažnijih.

- Očekujem da će ova pruga vrlo brzo ući u postupak rekonstrukcije, očekujem da će biti mogućnosti da to bude brza pruga i na taj način ćemo još više značaja dati razvoju istočne Srbije - kaže narodni poslanik Milija Miletić.

Za privrednike je ova pruga najbrži i najjeftiniji način da robu transportuju do luke Prahovo.

- Ako stanje na ovom delu pruge ostane kao i do sada, imaćemo jako veliki problem sa isporukom naših proizvoda - kaže generalni direktor "DIV Betonski pragovi" Svrljig Marko Nikolić.

Pruga je izgrađena pre skoro 100 godina. Duga je 112 kilometara i gradila se 15 godina. Ova pruga od Niša do Prahova korišćena je za snimanje sedam igranih i dokumentarnih filmova. Svakako najpoznatiji od njih je Dvoboj za južnu prugu.

Slavko Milenković, koji je kao pružni radnik ovde radio 36 godina, seća se da je nekada tu dnevno prolazilo i po 40 vozova.

- Prevozila se roba, prevozila se ruda, prevozilo se gvožđe, sve se prevozilo. Teretni i putnički saobraćaj. To je veoma bitno za ovaj kraj - kaže Slavko Milenković.

Ova pruga veoma je važna i za razvoj turizma.

- Opština Svrljig je ruralnog karaktera, ali ima potencijala za razvoj etno turizma. Zato i vidimo železnički saobraćaj kao način za prevoz turista - kaže predsednica opštine Svrljig Jelena Trifunović.

U "Železnicama Srbije" kažu da bi rekonstrukcija ove pruge mogla da počne u proleće naredne godine i da je ona veoma važna i za razvoj rudarskog basena "Bor".

(Telegraf.rs)