Zašto semafori često ne rade kada padne veći sneg, a pešačke zebre su izuzetno klizave?

Nije predviđeno nit da se semafori kvare, nit da bela boja na "zebri" bude klizava

Na čitavom putu od Čukarice do Novog Beograda od početka snežnih padavina semafori često ne rade, primetili su čitaoci "Telegrafa".

Talas žutog treperećeg svetla uočen je i na drugim potezima, a kako nam je slikovito opisala jedna korisnica javnog gradskog prevoza, ovih dana ne oseća se bezbedno ni dok se vozi autobusom, ali ni kad izađe iz njega. Na malom delu koji mora da prepešači velika raskrsnica kod buvljaka na Novom Beogradu veoma je nezgodna.

- Ne rade semafori, a kad ugrabe priliku da pređu put, pošto vozači nemaju nameru da se zaustave pred pešačkim prelazom, ljudi u brzini proklizavaju. Zaborave koliko je bela farba iscrtanog prelaza klizava, ukoliko je ne preskoče nadomak su toga da se izlome - kaže Danijela.

- Semafori se više kvare zimi, kada imamo povećan broj intervencija, ali nije ništa bilo dramatično, naše službe otklanjaju kvarove 24 sata. Prethodnih dana u većem broju su bila u pitanju planska isključenja, ručno ili daljinski radi veće prohodnosti i vozila koja čiste - rekli su nam iz Službe za svetlosnu signalizaciju Beograd puta.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objasnio je da do kvara dolazi ne zbog hladnoće, već zbog vlage.

- Nije zato što je hladno, semafori se kvare zato što u ovom periodu ima dosta vode. Ne bi trebalo da semafori da se kvare, te siljalice i semaforske komponente su predviđene da se ne kvare po ovim uslovima. Stvar je do instalacija i pitanja koliko su dobro izolirani u zemlji - kaže Vujanić.

Foto: A. Nalbantjan

INSPEKCIJA TREBA DA PREDUZME MERE ZBOG BOJA

Kao što nije predviđeno da se semafori kvare te prave i veće gužve i opasnost u saobraćaju, tako nije ni da "zebre" budu klizave. Retki su oni koji nisu umalo poleteli na jednoj.

- Oznake na kolovozu ne smeju da budu klizave. Prilikom izrade izvođači moraju da koriste materijale, koji kada da dođe do snežnih padavina ili kiše, ne smeju da budu klizavi, kako za vozila, tako i za pešake. Stvar je za inspekcije da preduzimaju mere protiv putara koji koriste te boje. Najviše problema klizavi pešački prelazi napravili su motociklistima, bicklistima i pešacima - kaže predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, dodajući da su česte pritužbe građana ovim povodom.

Video: Da li policija može da vas kazni ako vozite auto prekriven snegom?!

(M.Ro.)